Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: brandstofprobleem Evinrude 15pk

brandstofprobleem Evinrude 15pk 24 juli 2016 16:49 #754458

Beste leden,

Sinds een tijdje heeft mijn motor problemen met de brandstoftoevoer.
Ik heb er al een andere brandstofpomp opgezet. Deze komt van een sloopmotor welke altijd goed gelopen heeft.
Alsnog komt er geen benzine uit de pomp als ik deze lostrek van de carburateur.
Heeft iemand nog tips?

Oja
Het is een 15pk Evinrude uit (ik denk) 1975 met een externe brandstofpomp.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

brandstofprobleem Evinrude 15pk 24 juli 2016 17:14 #754464

www.leeroysramblings.com/Rebuilding_fuelpump.htm

Misschien heb je dar iets aan. ik heb trouwens een keer hetzelfde gehad door een te dikke pakking tussen pompje en motor
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

brandstofprobleem Evinrude 15pk 25 juli 2016 11:36 #754639

Komt er wel benzine uit dat zelfde slangetje als je in je pompbal knijpt? Ik ga er nu voor het gemakt van uit dat dat wel zo is en je dus geen verstopping hebt ergens. Het kan zijn dat je ergens een uitgedroogde slang hebt waardoor hij, in plaats van benzine, lucht aan het aanzuigen is. Probeer eens de leideing van je tank direct op de benzine pomp aan te sluiten en kijk wat er dan gebeurt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

brandstofprobleem Evinrude 15pk 25 juli 2016 19:20 #754698

Als ik in de knijpbal knijp dan komt er wel benzine uit het slangetje.
Maakt het ook uit als de koppeling tussen de tank en de knijbal zit ipv tussen de motor en de knijpbal?
Vanaf de koppeling gaat hij wel direct naar de pomp.
Laatst bewerkt: 25 juli 2016 19:21 door fimme-jan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

brandstofprobleem Evinrude 15pk 26 juli 2016 10:43 #754819

Dat zou niet uit moeten maken maar als hij ergens lucht lekt gaat je pompje lucht aanzuigen in plaats van benzine. Probeer anders eens de slang los in de tank te steken en kijk of hij dan wel benzine aanzuigt. Ik verwacht dat er gewoon een klein lekje ergens is wat de brandstof pomp niet kan overwinnen maar de pompbal wel. De ontluchting van je tank staat ook gewoon open?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

brandstofprobleem Evinrude 15pk 26 juli 2016 10:48 #754825

De tankontluchting heb ik helemaal open staan ja
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

brandstofprobleem Evinrude 15pk 29 juli 2016 09:50 #755443

Heb je die andere tip ook al geprobeerd?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

brandstofprobleem Evinrude 15pk 29 juli 2016 20:16 #755643

Het probleem is voorlopig opgelost.
Ik heb alle slangen en klemmen vervangen, nu blijft ie mooi continue lopen.

Hartelijk dank voor de tips!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl