martinw schreef :
Zet jij ook elke keer de kraan van de brandstoftank in de auto dicht? Oké vroeger bij mijn Puch moest ik wel het kraantje dicht doen.
Natuurlijk niet ,beetje appels en peren nietwaar?.Bij een auto zit de tank nl in het algemeen lager dan de motor , dan kan de tank uiteraard niet in de bilge (die er ook niet is) leeglopen . Trouwens , welke auto heeft een brandstofkraan? Bij een boot zit de tank vaak hoger dan de motor, bovendien heeft een boot nu eenmaal een bilge , vandaar.
In ieder geval zet ik elke keer als ik na huis ga brandstof en koelwaterkraan dicht.
Maar die zijn bij mij ook goed bereikbaar wat bij sommige boten inderdaad niet het geval is.
Maar och iedereen moet het naturulijk zelf weten , nietwaar.
Ik meen me trouwens een geval te herinneren op dit forum van zo'n bilge vol diesel

Ad