Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Brandstoflekkage

Brandstoflekkage 27 aug 2016 16:24 #762649

  • Mike87
  • Mike87's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1966
Hoi,

Ik heb een goedlopende Volvo Penta 2001. Tijdens het draaien zijn er helemaal geen problemen, maar als de motor stilstaat, dan staat er een weekje later een klein plasje diesel in de bilge. Niet echt gevaarlijk, maar onwenselijk. Ik kan de plek van de lekkage achterhalen. Waar zou ik het kunnen zoeken? Ook omdat het tijdens het draaien niet lekt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,

Mike
Gib Sea 76
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Brandstoflekkage 27 aug 2016 16:34 #762650

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Tja het kan overal lekken, je zult alles goed moten nakijken.


Wat ik wel zo nu en dan tegenkom is een ontluchting schroefjes lekken
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Brandstoflekkage 27 aug 2016 17:48 #762657

  • Mike87
  • Mike87's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1966
Zit daar een ring achter? Of hoe kan ik dat verhelpen met de stelschroef?
Gib Sea 76
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Brandstoflekkage 27 aug 2016 17:56 #762658

Aks je overal waar het kan lekken een tissue of keuken papier neerlegd ben je er snel acher. Onder het brandstof filter de opvorpomp, koppelingen, hogedrukpomp etc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Brandstoflekkage 27 aug 2016 18:18 #762662

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Ontluchtingsschroefjes hebben of moet altijd een ringetje onder de kop hebben, ik zelf gebruik altijd een aluminium ringetje
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Brandstoflekkage 27 aug 2016 19:34 #762685

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Fer schreef :
Ontluchtingsschroefjes hebben of moet altijd een ringetje onder de kop hebben, ik zelf gebruik altijd een aluminium ringetje

Als aanvulling
Koperen ringetje uitgloeien zodat het koper zacht word voldoet ook.
May sauce be upon you.
Laatst bewerkt: 27 aug 2016 19:34 door Sloe Gin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Brandstoflekkage 28 aug 2016 07:36 #762729

Ik zou trouwens ook maar eens nadenken over een afsluiter tussen tank en groffilter.Handigste ( i.v.m. filterwisselen, is net voor het groffilter.
En die uiteraard ook dichtzetten als je van boord gaat. :whistle: Net als de koelwaterafsluiter en gasafsluiter in de gasbun bijv.
Je zult de eerste niet zijn die geen plasje maar een halve tankinhoud diesel in de bilge vind als hij een tijd niet op zijn boot is geweest.
Zou me niet eens verwonderen als er bij de tank al een afsluiter zit maar dat die erg slecht bereikbaar is.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Brandstoflekkage 28 aug 2016 08:27 #762737

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2717
Yellow Boat schreef :
En die uiteraard ook dichtzetten als je van boord gaat. :whistle: Ad
.


Pff, wat een gedoe zeg. Ik kom en ga tientallen keren per jaar op de boot. Ik ga echt niet elke keer al die afsluiters open en dicht zetten. En dat doe ik al 40 jaar niet.

Zet jij ook elke keer de kraan van de brandstoftank in de auto dicht? Oké vroeger bij mijn Puch moest ik wel het kraantje dicht doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Brandstoflekkage 28 aug 2016 08:46 #762744

martinw schreef :

Zet jij ook elke keer de kraan van de brandstoftank in de auto dicht? Oké vroeger bij mijn Puch moest ik wel het kraantje dicht doen.

Natuurlijk niet ,beetje appels en peren nietwaar?.Bij een auto zit de tank nl in het algemeen lager dan de motor , dan kan de tank uiteraard niet in de bilge (die er ook niet is) leeglopen . Trouwens , welke auto heeft een brandstofkraan? Bij een boot zit de tank vaak hoger dan de motor, bovendien heeft een boot nu eenmaal een bilge , vandaar.
In ieder geval zet ik elke keer als ik na huis ga brandstof en koelwaterkraan dicht.
Maar die zijn bij mij ook goed bereikbaar wat bij sommige boten inderdaad niet het geval is.

Maar och iedereen moet het naturulijk zelf weten , nietwaar.
Ik meen me trouwens een geval te herinneren op dit forum van zo'n bilge vol diesel :unsure:
Ad
Laatst bewerkt: 28 aug 2016 08:48 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl