Normaal staat het gasmengselschroefje 2,5 slag open (BF75/ 100).
Ik heb het gasmengselschroefje gecontroleerd. Dat stond minder dan 1,25 open. Dat is waarschijnlijk te verklaren doordat voor de orginele VP motor 1,25 de standaard instelling is. Ik heb het schroefje opengedraaid naar 2,5 - dat lijkt iets te veel van het goede - de motor slaat dan na een minuutje af. Nu laten staan op 2,25. Het kan verbeelding zijn, maar het lijkt er op dat hij nu bij hogere toeren minder rookt (was wel onbelast).
Ik heb overigens ook gemerkt dat de groene slang bij de luchtinlaat geen goede invloed heeft. Toen ik die weghaalde ging de motor spontaan iets harder lopen. Te weinig luchttoevoer? Ik heb de neiging het ding er maar permanent af te laten. Zie er het nut dit zo van in...
Als je de thermostaat wilt testen dan zul je het inlaatspruitstuk moeten demonteren.
Houdt er wel rekening mee dat de bouten van het inlaatspruitstuk erg vast kunnen zitten en je het risico loopt dat er één breekt (been there). Vrijwel zeker gaan de pakkingen kapot dus zorg dat je die alvast klaar hebt liggen.
Dank voor de waarschuwing! Dat stel ik dan toch nog maar even uit...