Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Thermostaat MD11c

Thermostaat MD11c 29 aug 2016 11:00 #763145

  • henrie60
  • henrie60's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2
Mijn thermostaat is kapot welke moet ik kopen en waar.
Op sommige sites geven ze aan 76 graden maar op de oude staat 60 graden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat MD11c 29 aug 2016 11:03 #763147

henrie60 schreef :
Mijn thermostaat is kapot welke moet ik kopen en waar.
Op sommige sites geven ze aan 76 graden maar op de oude staat 60 graden.

hangt af van directe (buitenwater) of indirecte (warmtewisselaar) koeling.

Vermoedelijk buitenwater op een MD11C? Dan een koude thermostaat, anders teveel kalkaanslag door het warmere water.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat MD11c 29 aug 2016 11:30 #763170

MD11C heeft directe koeling (buitenwater) en heeft een thermostaat van 60 graden om kalkafzetting tegen te gaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat MD11c 31 aug 2016 01:39 #763871

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
De md11 werd meestal geleverd met directe koeling maar soms ook met indirect koeling , de thermostaat voor indirect koeling word niet meer geleverd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat MD11c 31 aug 2016 14:29 #764072

  • henrie60
  • henrie60's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2
Bedankt voor de reactie,maar mijn probleem blijkt groter te zijn.
Hij loopt namelijk warm niet bij laag toerental maar als ik het gas verder open zet komt mijn meter in het rood.
Heb de impeller nagekeken en die is goed,thermostaat was kapot maar heb al een nieuwe besteld.
Na verder zoeken op het internet hebben ze het over een warmtewisselaar die mogelijk verstopt kan zitten,of heeft iemand anders een idee wat het zou kunnen zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat MD11c 31 aug 2016 15:56 #764091

De kans dat je een warmtewisselaar hebt is erg klein.
Directe koeling met verstopte koelkanalen vol kalk,dat zal het zijn. Ontkalken met een geschikt zuur. Te koop bij de volvopenta dealer.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat MD11c 31 aug 2016 21:36 #764177

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Weet je zeker dat je een warmtewisselaar hebt?zo niet post dan even een foto van de motorruimte
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Thermostaat MD11c 01 sept 2016 10:42 #764268

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Bij mij was de schuldige het electrische pompje van de warmtewisselaar. Dat haalde nog maar de helft van capaciteit. Met een nieuw pompje van €185 was het probleem over.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl