Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Olie verbruik Yamaha f8 viertact

Olie verbruik Yamaha f8 viertact 26 sept 2016 09:51 #770727

  • zeiloor
  • zeiloor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 145
Kan iemand mij vertellen wat het olieverbruik is van een Yamaha f8 viertact

Ik had na zo n beetje 30 uren varen een verbruik van zo n 200cc is dit normaal of niet
Ik vaar eigenlijk nooit volgas de moter zit in een kajuitzeilboot
Ik zie tijdens het varen geen rook alleen even tijdens de koude start

Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Olie verbruik Yamaha f8 viertact 26 sept 2016 10:08 #770734

  • nivek
  • nivek's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 111
Achter mijn zeilboot ook een Yamaha F8. Ca. 10 jaar oud. Gemiddeld 50/60 uur per seizoen denk ik.
Geen olieverbruik waarneembaar. Voor de volgende servicebeurt staat het peil nog steeds (vrijwel) op het max op de peilstok.

Yamaha F8 op de zeilschool instructieboot (bj. 2010) en ca 300 draaiuren per jaar gaat halverwege het seizoen een klein scheutje olie bij.

Ik vind 200cc olie op 30 draaiuren, zeker als er alleen korte stukjes gevaren worden zoals vaak op een zeilboot absoluut geen schokkend verbruik trouwens.
Laatst bewerkt: 26 sept 2016 10:09 door nivek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl