Kan iemand mij vertellen wat het olieverbruik is van een Yamaha f8 viertact
Ik had na zo n beetje 30 uren varen een verbruik van zo n 200cc is dit normaal of niet
Ik vaar eigenlijk nooit volgas de moter zit in een kajuitzeilboot
Ik zie tijdens het varen geen rook alleen even tijdens de koude start
Achter mijn zeilboot ook een Yamaha F8. Ca. 10 jaar oud. Gemiddeld 50/60 uur per seizoen denk ik.
Geen olieverbruik waarneembaar. Voor de volgende servicebeurt staat het peil nog steeds (vrijwel) op het max op de peilstok.
Yamaha F8 op de zeilschool instructieboot (bj. 2010) en ca 300 draaiuren per jaar gaat halverwege het seizoen een klein scheutje olie bij.
Ik vind 200cc olie op 30 draaiuren, zeker als er alleen korte stukjes gevaren worden zoals vaak op een zeilboot absoluut geen schokkend verbruik trouwens.