Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 14:35 #818247

  • zeilram
  • zeilram's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 238
Ik wil een wierfilter aanbrengen op mijn Dehler36CWS. In de motorruimte is daar nauwelijks ruimte voor aanwezig.
Twee opties:
1) In de motorruimte boven de waterlijn zoals het hoort.
2) bij de aanzuigrompkogelkraan , dus laag: Schoonmaken dan eerst kogelkraan dicht daarna water ballet
3) idem als 2) maar met extra kogelkraan bij filter uitgang en lekbak.

Mijn voorkeur gaat uit naar 1). Wie heeft ervaring of een beter idee?
Dehler 36cws
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 15:59 #818280

Het is handig als de bovenkant van het wierfilter gelijk staat met het buitenwater.
Dan krijg je geen luchtaanzuigproblemen als het deksel eens niet goed afsluit.
Ook kun je dan erg makkelijk antivries in de motor laten aanzuigen voor de winter.
En ook handig kan een driewegkraan met extra stukje slang zijn, dan heb je de mogelijkheid om de impellerpomp als lenspomp te gebruiken. Bovendien kun je zo ook antivries aanzuigen.



"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 17 mrt 2017 16:00 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 16:02 #818286

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
+1 voor Bk
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 16:13 #818296

  • zeilram
  • zeilram's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 238
Baasklusje schreef :
Het is handig als de bovenkant van het wierfilter gelijk staat met het buitenwater.
Dan krijg je geen luchtaanzuigproblemen als het deksel eens niet goed afsluit.
Ook kun je dan erg makkelijk antivries in de motor laten aanzuigen voor de winter.
En ook handig kan een driewegkraan met extra stukje slang zijn, dan heb je de mogelijkheid om de impellerpomp als lenspomp te gebruiken. Bovendien kun je zo ook antivries aanzuigen.




Bedankt voor je reactie. Zoveel ruimte heb ik niet bij de D36cws, ik zal een foto zoeken.
Dehler 36cws
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 16:34 #818306

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
....1) In de motorruimte boven de waterlijn zoals het hoort....

met BK eens
dit is niet zoals het hoort.
mogelijk een plekje in je bakskist oid?
zorgen dat je hem zo hoog zet dat hij net vol loopt, maar niet over het randje
je hebt ze ook in mini formaat.
wel ff letten op de benodigde doorlaat dan.
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 18:16 #818327

  • Pixies
  • Pixies's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7
Ik had ook geen ruimte in de motor kist. Daarom buiten de motor kist geplaatst, op waterlijn hoogte zoals hierboven aangegeven. Goed te controleren en eenvoudig anti vries vullen.

@BK goede tip met die drieweg kraan!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 18:41 #818337

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
....En ook handig kan een driewegkraan met extra stukje slang zijn, dan heb je de mogelijkheid om de impellerpomp als lenspomp te gebruiken. Bovendien kun je zo ook antivries aanzuigen.....

@BK
maar ik zie geen driewegkraan in dat plaatje van je...

tevens een handige oplossing om in no-time je boot vol te laten lopen, dat dan weer wel :whistle: :S
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 18:47 #818340

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Let op de beveiliging van de kraan. (Laat dat maar BK over ;) )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 19:04 #818345

  • zeilram
  • zeilram's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 238
sy helios schreef :
....1) In de motorruimte boven de waterlijn zoals het hoort....

met BK eens
dit is niet zoals het hoort.
mogelijk een plekje in je bakskist oid?
zorgen dat je hem zo hoog zet dat hij net vol loopt, maar niet over het randje
je hebt ze ook in mini formaat.
wel ff letten op de benodigde doorlaat dan.

Tja, allemaal erg functioneel als je regelmatig kroost enz moet verwijderen. Ik heb al 20 jaar geen wierfilter zonder problemen(standaard niet op deze boot (Dehler 36cws)). Nu ga ik deze zomer de boot via de Rhone van zuid Frankrijk terug varen naar NL. Veel dichtgegroeide kanalen dus en wierfilter lijkt mij wel verstandig. Als ik de wierpot een paar keer moet schoonmaken onder bij het aanzuigpunt is eigenlijk geen probleem. Natuurlijk heb ik liever een correct aangebrachte wierpot. Ik monteer in iedere geval een goed afleesbare temperatuurmeter.
Dehler 36cws
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 19:07 #818346

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
ok,
1 tywrap :S
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Laatst bewerkt: 17 mrt 2017 19:08 door sy helios.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 20:10 #818359

sy helios schreef :
ik zie geen driewegkraan in dat plaatje van je...

tevens een handige oplossing om in no-time je boot vol te laten lopen, dat dan weer wel :whistle: :S

- foutje idd, het is een gewone kraan op een drieweg-verbinding.
- ja, snel vollopen kan ook, handig bij brand of het wassen van de motorruimte
- de tiewrap doet zijn werk, zowel tegen vollopen als tegen lucht aanzuigen.

Het is natuurlijk een flauwekulletje, gewoon omdat het kán....

Heb je ook alle dubbele slangklemmen gezien? :woohoo:
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 17 mrt 2017 20:11 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 20:59 #818369

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5797
BK: Waarom zakt die Tierap niet naar beneden? :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wierfilter aanbrengen bij Dehler36CWS 17 mrt 2017 21:11 #818376

Waterblok schreef :
BK: Waarom zakt die Tierap niet naar beneden? :(
Rode handel is stroef rubber, slang is stroef plastic, tiewrap staat iets strak. Hij blijft al jaren keurig zitten.....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl