Ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb hier al heel veel info gelezen die erg nuttig was. Helaas heb ik nog niets kunnen vinden over mijn probleem.
Ik heb recentelijk een Defender 32 van 1973 aangeschaft en ben bezig met een aantal noodzakelijke en minder noodzakelijke reparaties en onderhoudsklusjes. Met de nodige technische kennis en vaardigheid moet dat geen probleem zijn. Zo wil ik de motor, een MD2B, volledig vanuit de kuip bedienbaar maken zonder de motorombouw weg te moeten halen. Dus starten en stoppen, maar ook de koudstart die met een drukknop op de motor werkt. De oude dynastart, die de motor nauwelijks rond kreeg, is inmiddels vervangen voor een echte startmotor met bijbehorend vliegwiel, zodat ik niet meer naar de motor hoef om de kleplichters of de zwengel te bedienen, dat is 1.
Volgende stap is de koudstartknop elektrich indrukbaar te maken. Dat moet goed te doen zijn met een servootje. Dat is dan 2.
Het laatste probleem kom ik tegen als ik de motor uit wil zetten. Daarvoor moet de gashandel helemaal terug worden gedrukt, tegen de veerbelaste pen in. Maar hoe ver ik die handel ook naar 0 beweeg, zelfs met de veerbelaste pen helemaal weg, de motor blijft gewoon lopen. Weliswaar maar net, maar toch blijft hij lopen. Stopzetten kan alleen met de kleplichters, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Weet iemand of hier iets aan af te stellen is en zo ja, wat dan en hoe?
De uiteindelijk bedoeling is om ook het stopzetten van de motor met een servo te laten gebeuren, zodat de trekkabel die op een onmogelijke manier door de ombouw van de motor loopt en waardoor je de motorkast met de grootste zorg en moeite weghaalt/terugplaatst, kan vervallen.