Ik maak gebruik van een punt eerder in het systeem (vp md7a). Daar waar de beluchter wordt aangesloten (thermostaathuis) plaats ik een slang naar de emmer. Al het koelwater komt daar naar buiten en gaat normaal gesproken via de beluchter naar de uitlaat.
Voor mij twee slangen wisselen: bij de waterinlaat en het thermostaathuis.
Overigens verhoog je effectiviteit van je middeltje met het verhogen van de temperatuur. Hoe warmer hoe agressiever het ook invreet op schoon metaal. Beetje mee oppassen dus. Ik laat de motor daarom om de 10 minuten 30 secondem lopen. Dan ververs je wel het middel, maar wordt het niet te warm.