Als afronding van dit topic nog even een plaatje van kapotte en nieuwe thermostaat naast elkaar:
Boven de oude, onder de nieuwe. Goed te zien is dat het 'dekseltje' van de oude open blijft staan, terwijl de nieuwe keurig sluit.
Na een half uur borrelen in een azijnbadje kreeg ik nog steeds geen sluitende thermostaat. Het schijfje waarop de veer rust, gaat met geen mogelijkheid meer naar beneden, ook niet met veel kracht. Ik weet niet precies waarom de schijf in die hogere positie blijft zitten, er zal wel iets van corrosie zitten of zo, maar het zit vast en wil niet los.
De nieuwe gaat volgende week zijn maiden trip maken. Gaatje moet naar boven wijzen, toch?