Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Nanni N2.14

Nanni N2.14 29 mrt 2018 20:12 #930846

Mijn VP MD6a is nog in goede staat en doet wat ie doen moet.
Echter 40 jaar (waarvan 6 jaar probleemloos bij mij) laat zo zn sporen achter.
Vele zaken zijn ingesleten en ook al vervangen.
Ik zou er graag een Nanni N2.14 in willen hangen als vervanger..
Maar wat zijn de voors en tegens van dit type motor.
Alles wat ik weet is wat de verkopende partij mij verteld.
Hopenlijk is onder ons een gebruiker van deze motor die mij wat meer kan vertellen.

Thomss
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nanni N2.14 29 mrt 2018 20:47 #930857

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Thomss schreef :
Mijn VP MD6a is nog in goede staat en doet wat ie doen moet.
Echter 40 jaar (waarvan 6 jaar probleemloos bij mij) laat zo zn sporen achter.
Vele zaken zijn ingesleten en ook al vervangen.
Ik zou er graag een Nanni N2.14 in willen hangen als vervanger..
Maar wat zijn de voors en tegens van dit type motor.
Alles wat ik weet is wat de verkopende partij mij verteld.
Hopenlijk is onder ons een gebruiker van deze motor die mij wat meer kan vertellen.

Thomss
De basis is een Kubota motor,zeer veel gebruikt bij maaimachines. Gemariniseerd door Nanni.
Japans, dus wel goed. Kubota onderdelen zijn wereldweid te krijgen.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 29 mrt 2018 20:49 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nanni N2.14 29 mrt 2018 21:15 #930863

In onze vloot zitten 350 koeltrailers lopen dag en nacht

Daar heeft een kubota geen leuk leven , maar doet het altijd ;)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nanni N2.14 30 mrt 2018 04:55 #930902

  • Zeppos
  • Zeppos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 238
In mijn vorige boot zat een Nanni 2.10: nooit een probleem gehad, draaide als een zonnetje.

Z
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nanni N2.14 30 mrt 2018 08:54 #930971

Door het beduidend hogere vermogen ( 14 vs. 10 pk) en toerental ( 3600 vs. 2400 ) heb je vrijwel zeker ook een nieuwe schroef nodig.

Overigens zou ik ook eens kijken naar een Beta want dat zijn dezelfde Kubota diesels maar mogelijk goedkoper .
Ad
Laatst bewerkt: 30 mrt 2018 08:58 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nanni N2.14 30 mrt 2018 13:23 #931075

Ja.ja.ja... dat scheelt echt een slok op een ....
Maar ben ook op de site van een van onze adverteerders geweest.
Alles is zo'n beetje kubota gebaseerd.
Alleen die prijs verschillen doen mij twijfelen.
Bij de een 7100 in de btw en ergens anders zelfde basis blok andere naam en opbouw voor 4500 goedkoper...

Dus ik blijf nog even zeuren, ook ik kan mijn eurotjes maar eenkeer uitgeven
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Laatst bewerkt: 30 mrt 2018 13:24 door Thomss overleden 2020.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nanni N2.14 30 mrt 2018 17:11 #931133

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Heb vorig jaar een Nanni 3.21laten inbouwen. Erg tevreden mee, loopt super mooi en stil, licht, betrouwbaar Kubota blok en goed geprijsd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl