Hallo,
afgelopen weekend heb ik de carburator uit elkaar gehaald en een nachtje in een badje gelegd met carburator reiniger.
De hoofdsproeier en stationsproeier verwijderd en schoon gemaakt met zelfde product en vervolgens met koperdraad de sproeigaatjes "opgeschuurd".
Bij een niet nader genoemd bedrijf uit Raamdonksveer

de "Carburateur reparatie set 3 tot 8 pk (Keihin)" besteld en volgende onderdelen vervangen:
- pakking tussen carburator en motor
- rubberen ring op vlotterkamer
- vlotternaald
- alle pakkingen + diafragma van de brandstofpomp
Motortje gereinigd, bewegende delen opnieuw ingevet, brandstof getankt en in gang getrokken. Het ding startte van de eerste keer en draait als nieuw, reageert vinnig en gaat nu veel hoger in toeren. Klinkt goed!
Helaas tot nu toe alleen op het droge getest, een proefvaartje tijdens een van de komende weekends zal uitsluitsel bieden. Maar het ziet er goed uit, en bovendien stinkt de motor niet meer naar benzine en lekt er geen benzine meer uit als de motor in opgehaalde stand staat.
Verder ook de impeller nagekeken en die is ok, maar toch komt er heel weinig water uit de 2 kleine gaatjes achteraan op de staart. Enkel bij volgas komt er water uitgesputterd. Zou gezworen hebben dat er vroeger meer water uit kwam maar ben er niet zeker van

Dat moet ik nog verder nakijken...
Alvast bedankt aan iedereen voor de goede raad.
Michel