Beste mensen,
heb een Mercury 8 pk 2-takt uit 2000 op het oog. Heb de motor inmiddels zien draaien en moet zeggen dat het "ogenschijnlijk" goed is. Maar . . . waarom heb ik een vreemd gevoel erbij?
Het volgende: tijdens het starten komt het koelwater iets later eruit stromen. Volgens de verkoper heeft dat te maken met een aansturing dmv. een thermostaat?
Het volgende, wanneer de motor opgestart wordt moet het koelwater toch meteen stromen? Of is dit een aparte systeem. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Mercury 8 pk, 2-takt jaar 2000
16 aug 2018 19:09 #969238
Motor met zwarte kap met rode letters en schakeling in het handvat?
Kan idd goed uitvoering met thermostaat zijn. Die kun je zien zitten aan de achterkant van de motor, onder de kap, bovenop de cilinderkop.
Koelwater komt dan idd pas later uit de controlestaat, als de thermostaat open gaat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Mercury 8 pk, 2-takt jaar 2000
16 aug 2018 20:42 #969295