Dat is bij Suzuki geen onderdeel wat in het onderhoudsschema zit, ook niet in een revisie set
en vermoedelijk zijn daar nooit problemen mee, wat niet uitsluit dat het niet kapot kan gaan.
ik heb er nog nooit over gehoord en bij geen enkele professionele onderhoudsbeurt wordt deze gedemonteerd en op werking en schakelmoment getest.
dat controle straaltje geeft wel weer dat je impellor werkt en water oppompt, al zie ik hem soms niet omdat er dan een verstoppins is als ik vaar in hoogzomer met die groene alg op het water
AT IS BIJ SUZUKI
Yellow Boat schreef :
peter1 schreef :
carterolie ? impellor ? vislijn of touw in schroef ?, staartstuk gangbaar ?
Kapotte thermostaat die daarom niet meer open gaat?
Ad
[/quote
Raar eigenlijk want bij inboardmotoren staat zoiets in elke handleiding beschreven.
En een thermostaat is i.h.a. grotendeels van doodnormaal messing en kan dus vooral in zeewater best kapot gaan. Ook kalkafzetting is geen uitzondering bij een direct gekoelde motor
Die dingen schakelen trouwens niet hoor

Niet te vergelijken met zo'n ding van je CV , eerder met een thermostaatkraan . Zie hier eentje voor een Suzuki 4 takt buitenboordmotor.
Overigens hoef dat straaltje wat er aan de bovenkant uit het staartstuk komt niet altijd wat te zeggen over de koeling want dat is vaak alleen een bypass stroompje wat dus niet wordt gebruikt om te koelen.
Ad
]