joyce schreef :
Dat van die motorfietsuitlaat was alleen maar bedoeld om aan te geven dat wat op het 1 goed werkt ergens anders wel eens verkeerd kan uitpakken en jij was het die zei dat 40 jaar geleden rvs onbetaalbaar was en daarom er toen geen rvs bochten werden gebruikt.
In dit draadje worden nogal absolute uitspraken gedaan die allemaal niet zo duidelijk zijn als er word gesteld mijn ervaring met zeewater en rvs is ook maar matig heb inmiddels al mijn puttingen,schroefaskoker,etc en laatst nog mijn scepters moeten vervangen maar wonderlijk genoeg blijven beide bochten heel, hopelijk nog heel lang en vervangen zal zeker goedkoper zijn dan die goudgegoten volvo riser die buiten dat die snel wegrotten ook nog om de haverklap verstopt was.
Nou ben ik in een vorig leven biker geweest. Had 24 jaar lang alleen een motor, en geen auto, en deed ook daaraan alles zelf. De BMW's uit de jaren 70 hadden zeker geen RVS uitlaten. Dat is pas gekomen bij de K100 in 1983. De BMW's van 40 jaar terug, de R100, R80, en R65, stonden er zelfs om bekend dat de uitlaten snel blauw kleurden in bij de cilinder begonnen te roesten als de chroom er vanaf kwam. De Japanners van die tijd losten dat op door dubbelwandige buis, tot aan de collector.
Wat jij hebt meegemaakt met de VP riser, kan ik niet beoordelen. Als er in een gietijzeren deel water kan blijven staan, gaat t hard. Dat geloof ik wel. Inderdaad: Ook VP maakt fouten. En de onderdelen zijn duur.
Maar probeer maar eens een origineel af-fabriek onderdeel te krijgen van een DAF 66. Of een C-kadett, want dat is de tijd waar we het over hebben.