Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: olie keerkoppeling km4p

olie keerkoppeling km4p 25 feb 2020 07:44 #1129811

  • HenkT
  • HenkT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3474
Ik heb m leeg gepompt en gevuld met 0.35 l olie. Maar ik zie nog niks op de peilstok.
Kan het zijn dat ie te schuin staat? Niet verder vullen?
Eat your pie before you die
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

olie keerkoppeling km4p 25 feb 2020 07:53 #1129813

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8558
Onderkant van de dipstick is het bovenste niveau van de olie. Dus onderkant nat is prima. Als de onderkant de dipstick niet bereikt, kan dat idd zijn omdat de kk te ver achterover hangt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

olie keerkoppeling km4p 25 feb 2020 12:34 #1129876

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Weet je zeker dat het een KM4 serie keerkoppeling is ? Die hebben een veel grotere olie-inhoud dan 0,3 L.
Kijk op het type plaatje, daar staan oliesoort en hoeveelheid aangegeven.

De oliehoeveelheid wordt bij Yanmar meestal gemeten met de peilstok ingestoken tot op de schroefdraad (niet indraaien dus). Het olieniveau dient dan zichtbaar te zijn tussen onderzijde peilstok en een ringvormige groef die iets hoger zichtbaar is.




Laatst bewerkt: 25 feb 2020 12:52 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

olie keerkoppeling km4p 25 feb 2020 19:58 #1129982

  • HenkT
  • HenkT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3474
Mijn fout het is idd de 3p.CeesS schreef :
Weet je zeker dat het een KM4 serie keerkoppeling is ? Die hebben een veel grotere olie-inhoud dan 0,3 L.
Kijk op het type plaatje, daar staan oliesoort en hoeveelheid aangegeven.

De oliehoeveelheid wordt bij Yanmar meestal gemeten met de peilstok ingestoken tot op de schroefdraad (niet indraaien dus). Het olieniveau dient dan zichtbaar te zijn tussen onderzijde peilstok en een ringvormige groef die iets hoger zichtbaar is.




Eat your pie before you die
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

olie keerkoppeling km4p 26 feb 2020 09:35 #1130075

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
specificatie i.d.d. 0,35 L olie. Zou het niveau op de peilstok aanhouden i.v.m. scheefstand

Laatst bewerkt: 26 feb 2020 09:37 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

olie keerkoppeling km4p 26 feb 2020 12:10 #1130114

  • HenkT
  • HenkT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3474
Dus eventueel bijvullen als ik niks aan de stok heb. Ik heb er 0.35 l ingedaan nu.
Eat your pie before you die
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl