Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: luchtinlaat motorruimte

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 14:08 #1132694

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18838
Er zijn gaten die weerstand oproepen zonder het ook echt te hebben :ohmy:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 14:17 #1132697

holtere schreef :
Er zijn gaten die weerstand oproepen zonder het ook echt te hebben :ohmy:

Niet de Grand Wazoo, toch?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 05 mrt 2020 14:18 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 14:27 #1132703

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18838
Niet bij mij B) B) B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 14:34 #1132706

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Worden de eventuele gaten in of aan de spiegel voorzien van afsluitkappen? lijken me fijne volloop openingen.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 14:35 #1132707

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Weerstand zorgt voor glans toch?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 15:06 #1132719

Proost schreef :
Worden de eventuele gaten in of aan de spiegel voorzien van afsluitkappen? lijken me fijne volloop openingen.
Daar bestaan hele mooie oplossingen voor hoor.
De zien er in principe ongeveer zo uit en volgens mij zijn ze ook te koop voor dit doel.
In feite dezelfde werking als bij een goede luchthapper met doradebox.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 15:22 #1132721

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4245
Proost schreef :
Worden de eventuele gaten in of aan de spiegel voorzien van afsluitkappen? lijken me fijne volloop openingen.

Ik heb de aanzuig achter boven in de kuip. Zit een rooster voor zodat water van boven af er niet in loopt.
Laatst bewerkt: 05 mrt 2020 15:24 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 16:22 #1132733

Tony2920 schreef :
Tja maar ik ben bang dat door goed luctdicht te maken de temperatuur in de motorruimte sterk zal oplopen, en dat dan extra ventilatie noodzakelijk zal zijn. Dan doe ik er misschien goed aan om beide zaken in 1 keer aan te pakken.
Je hebt nooit te veel ventilatie in een motorkamer, maar temperatuur verhoging door luchtdicht temaken zou ik me geen zorgen om maken, dat verschil ga je niet merken, tenzij je nu gaten hebt van een centimetertje of 5 of nog groter, maar dat betwijfel ik.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 17:41 #1132761

Volg deze topic al een tijdje.
Interessant! Ook ik denk er al een poos over om voor wat meer lucht / overdruk in de motorruimte te gaan zorgen.
Denk dat het meer voordelen dan nadelen geeft. Geluid hoor ik toch wel met een droge uitlaat. :D
Laatst bewerkt: 05 mrt 2020 18:03 door Jollenbaas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 17:51 #1132764

  • degele
  • degele's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 387
Luchthappers in de kuip.
Zo : ze moeten nog wel geïnstalleerd worden B)



gr,
Danny
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 18:04 #1132772

Jollenbaas schreef :
Volg deze topic al een tijdje.
Interessant! Ook ik denk er al een poos over om voor wat meer lucht / overdruk in de motorruimte te gaan zorgen.
Denk dat het meer voordelen dan nadelen geeft. Geluid hoor ik toch wel met een droge uitlaat. :D

Waarom overdruk ? Wat is je gedachten gang daarachter ?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 18:08 #1132774

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18838
Turbodruk en daarmee meer pk's B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 18:15 #1132777

Lol :laugh:
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 18:24 #1132779

Overdruk zodat je ook luchtverversingen van de motorkamer zelf hebt.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 18:57 #1132788

Erikdejong schreef :
Overdruk zodat je ook luchtverversingen van de motorkamer zelf hebt.

Wordt een beste fan :woohoo:

Kun je de motor beter zelf laten doen , kiss

Of je moet de motor ruimte helemaal dicht maken en beter de luchtinlaat naar buiten leiden , dan kun je het met een computer fannetje af
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 19:01 #1132791

De nieuwste 16 cyl 1300Kva aggregaten hebben bijna geen verversing meer , zitten bijna lucht dicht in een super geïsoleerde zeecontainer, aanzuig motor door dak naar buiten met een gigantische demper.

Koeling is een aparte unit welke simpel met koelslangen wordt aangesloten op de aggregaat unit .

Super stil wat de eisen steeds verder dwingen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 19:52 #1132804

Wel interessant dit. Ik ben momenteel bezig om de motorruimte echt mega geluidsarm/-dicht te maken. Ik maak ook echt elk spleetje/gaatje/kiertje/reetje dicht. En dat kan omdat ik zo'n mooie luchtslang heb liggen van de spiegel tot vlakbij de motor. Ik denk dan ook dat ie daar vooral voor bedoeld is, toch?
Ik ben heel tevreden met mijn Winner
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

luchtinlaat motorruimte 05 mrt 2020 20:53 #1132820

bertilbeumer schreef :
Ik denk dan ook dat ie daar vooral voor bedoeld is, toch?
Klopt.
Op Bagheera heb ik een luchtdichte stalen machinekamer waar geluidsabsorberende isolatie aan de binnenkant zit en waar temperatuur isolatie aan de buitenkant zit. vervolgens een flinke PVC regenpijp (15cm of zo) door de bilge naar voren (ook geisoleerd om resonantie te voorkomen) voor luchtaanzuig zo ver mogelijk bij de kuip vandaan, en dan ook nog eentje naar achter ook weer zo ver mogelijk bij de kuip vandaan (Bagheera heeft een middenkuip).

2,5 jaar geleden ben ik overgestapt van een 6 liter 6 cilinder motor op max 2500 rpm naar een 2 liter 4 cilinder op maximaal 3200 toeren. Het maximale luchtverbruik van de motor is gereduceerd van 7500 liter per minuut tot 3200 liter per minuut, gehalveerd dus. Sindsdien is het fluitende geluid op het voordek verdwenen, de luchtsnelheid door de buis is immers gehalveerd.

Goede isolatie is geweldig, en door alles luchtdicht te maken heb je ook geen diesel geurtjes meer in de boot. Heerlijk!
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.173 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl