CeesS schreef :
Er kan geen overdruk of onderdruk (zoals in de Duitse Vetus tekst staat !) in de tank ontstaan, er is altijd uitwisseling met buiten via de ontluchtingsleiding. Wat ze waarschijnlijk bedoelen, is dat onder helling het vloeistofniveau in de tank nooit boven de vuldop (en ontluchtingspunt) moet komen om lekkage naar buiten te voorkomen.
Dus dan gaat het om de vraag hoe erg het is of er diesel in de vulleiding loopt? Dat gebeurt toch ook als je aan het tanken bent? En als de tank wel aan dezelfde kant als de leidnig zit, dan loopt er ook diesel in als je over de golven gaat.