Onze brandstofmeter deed het steeds minder goed. Hij leek erg traag te reageren; na het tanken duurde het nogal lang voordat hij het juiste niveau aangaf.
We hebben vorig jaar een verstopte dieselleiding gehad door bacterieslijm in de tank. Ik dacht toen nog dat de vlotter misschien niet zo lekker meer bewoog door de troep in de tank (als ik het klokje kortsluit beweegt die wel goed). Deze winter de tank er uit gehad en schoongemaakt (veel smurrie onderin). Ik heb toen ook de niveaumeter er uit gehad, schoongemaakt en doorgemeten op veschillende standen. Hij leek prima in orde (weerstand varieert tussen de 0 (vol) en 250 Ohm (leeg)) en de vlotter bewoog ook makkelijk. Tank weer ingebouwd. Na er weer wat diesel ingegooid te hebben lijkt de niveaumeter helaas op (zo goed als) leeg te blijven staan. Doormeten gaf 250 Ohm aan.
Ik vermoed nu dat de vlotter niet meer drijft. Dat heb ik helaas niet getest toen die er uit was. Iemand al eens zo iets gehad?
Volgens mij hebben wij een Vetus gever, die lijkt er in ieder geval sterk op:
Die zijn best prijzig terwijl ik eigenlijk alleen maar de vlotter nodig zou hebben vermoed ik. Nu kan je ook bij Ali zo'n gever halen, voor weinig. Zouden die vlotters uitwisselbaar zijn?
Of is er een andere manier om de vlotter weer (goed) drijvend te maken? Is er dieselbestendig materiaal met een hoog drijfvermogen?
Iemand zoiets al aan de hand gehad en opgelost?