Riri schreef :
Dankjewel Optimaal voor de onderzoek! Zie je nog veel Renault motoren?
Ik heb de carburateur naar revisie gebracht bij een man die op oude motoren en oude carburateurs werkt. Hij zei dat er in de carburateur iets afwezig was
. Ook dat de kunststof vlotters gezwollen waren en zullen vervangen worden voor messing vlotters. Het zal een paar weken duren voordat hij terugkomt.
Laten we zien of dat mijn problemen oplost!
@De Optimaal, ik heb een foto met de brandstof filter toegevoerd! Is dat de juiste typ?
Ik heb ook een andere vraag/advies: Ik heb regelmatig een natte bougie, en het blijkt als water van de koelwater komt in de cylinder van de uitlaat. Ik zie op dit forum dat een beluchter na de waterpomp zou dit problem oplossen. Correct?
brandstoffilter is niet de juiste als ik het zo zie, er loopt een schroefdraadstuk door je "glazen" bol met onder een pakking. deze kan dus lekken !
Natte bougie van water vanuit de uitlaat ?....dat zou alleen kunnen als je heel lang doorstart omdat de motor niet wil starten. als je bougies ook nat zijn nadat de motor gelopen heeft vrees ik dat je dan een ander probleem hebt nl kapotte cilinderkoppakking of kapotte cilinderwand.
Zo te lezen lijkt het me verstandig je motor eens heel goed na te laten kijken en doormeten.