Wadzwerver schreef :
Even een update na een week of 2, ik heb toch weer besloten het bellen van de monteur uit te stellen, in plaats daarvan heb ik de hogedrukpomp uit elkaar gehaald en een dieselbadje gegeven en schoongespoten met wd40 en remreiniger. Was erg trots op mezelf totdat ik bij het monteren op de motor een van de bouten waarmee de pomp gemonteerd is stukdraaide, deze is nu halverwege de schroefdraad afgebroken en nu zit ik met een heel nieuw probleem, koper is toch wat minder sterk dan staal... nu maar uitboren en opnieuw tappen denk ik, zou het heel dom zijn om het geheel met de halve bout nog een keer strak te draaien en proberen te starten? Een deel van de schroefdraad is nog heel en bruikbaar..
Klein gaatje boren in het restant van de afgebroken bout en die er dan met een linkse tap uit schroeven.
Al met al is de actie met de HD pomp ook niet erg professioneel.
Volg de raad van sommige Zf ers maar op en ga naar een echte goede monteur.
Zoals je zelf al gemerkt heb je jezelf steeds meer in de nesten gewerkt.
en na al het zelf geprobeer en schade toebrengen vinden mensen dan raar dat de reparatierekening door een reparateur dan ineens veel hoger uitvallen dan wanneer de gelijk een monteur zouden bellen.....
Besef dat zelf leren sleutelen in de eerste instantie geld kan kosten door hoger uitvallende reparatie kosten.