ReinierZeilt schreef :
ppproductions schreef :
dat zei ik ook haha, werd mij niet in dank afgenomen
Makkie schreef :
Voor dat geld zou die van titanium moeten zijn.
Weleens titanium gelast? Da’s niet voor de hobbyist ofzo…
Haha, nou, kan wel met een tig apparaatje. Maar daarna alle lassen goed borstelen (om de inwerking van de zuurstof/vervuiling in het smeltbad te verbergen
).
Wij hebben op het werk weleens titanium warmtewisselaars gelast, maar dan mag je wel eerst een cleanroom (tent) bouwen. Om dat goed te lassen heb je heeeeel zuiver argon nodig, speciale lassloffen, en heel netjes werken...
On topic: dit is inderdaad niet zomaar een uitlaatspruitstuk. Dit is een watergekoeld manifold (combi met headertank).
Das inderdaad aardig wat laswerk. En na het lassen moet de manifold op een freesbank nabewerkt worden (de flenzen, om ze allemaal netjes in lijn te vlakken).
Dat gaat best in de uren en dus papieren lopen...
Wat voor merk motor is het eigenlijk?
Manifold wordt ook niet warmer dan 90 graden (zit koelvloeistof in), behalve bij de flenzen aan het motorblok misschien.
Verder met hitte bestendige verf kan wel, maar ik verwarm het onderdeel daarna met een instelbare verffohn tot 150 graden ofzo.
Dat zou ik trouwens niet doen nu hij al gemonteerd is (iets met uitzetting enzo) Dan gewoon een zinkprimer als primer (2 lagen ofzo) , en met de verf van je motorblok daarna paar laagjes overeen spuiten.