De Optimaal schreef :
Hans66 schreef :
De Optimaal schreef :
Hans66, de kk die jij hebt ken ik...kl...klus om af te stellen, heb je shims en veel geduld voor nodig
Das minder..., heb me net ff in zitten lezen in het manual. Als ik het goed begrijp moet ik de assen uitvullen met shims .
maar hoe exact is me nog niet duidelijk.
Ik vind het toch vreemd dat zich dat nu openbaart. Toen ik destijds de KK teste is me dit niet opgevallen en dat had zeker mijn aandacht gehad. Zo'n zeikerd ben ik wel
Motor heeft geruime tijd naast de boot gestaan zou dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben ?
Dat KK (Klere Koopeling) kan ik nu wel dromen....natte dromen zelfs van de olie
Gedoe is het symetrich stellen als gevolg van slijtage op de conussen,...eindeloos gepiel met shims. In de kk loopt de ketting ook iets tegen het huis aan dus.. wegfrezen. Voor loshalen heb je een 30cm lange pijpsletje 29 (?) Nodig. Primaire tandwiel heeft schuine vertanding en kan voor de helft ingesleten zijn, dus ompersen..
Dank Optimaal!
Als er slijtage op de counussen zit zou je denken dat deze dus makkelijk in de vergrendeling valt (koppeling slipt dan?). In mijn geval gaat dit moeizaam, dus de afstelling te krap ?, dunnere shims monteren
En wat zeg je van het feit dat de KK eerst wel goed in zijn vergrendeling viel, na demonteren en opnieuw monteren niet meer ?
Bovenop de KK zitten 2 messing bouten 1 x olie 1 x verhoogde.
De verhoogde. heb ik los gehaald om te kijken of hier een afstelmogelijkheid in zit, niet dus.
Zal nog eens meten wat voor slag de hendel nu exact maakt.