dehler schreef :
Eerst kijken naar slangen klemmen , pakking en gescheurde slang.
Hierna wat mij overkwam.
Op weg de eerste dag van 10 dagen zeilen.
Na een 5 minuten de yanmar werkend hebben word er binnen ineens water gedetecteerd.
De motor kist staat vol water.
de waterpomp lekte behoorlijk.
Er zijn 2 uitsparingen waar het water uit liep.
Keerring kapot.
Ik heb veel reserve dingen bij mij dus ook keerringen met rvs veertje.
Maar ja terug naar de vereniging, daar hebben ze een werktafel met bankschroef.
we konden zeilend terug en onderweg de motor bak leeg gemaakt.
Bij de vereniging pomp los gesleuteld en gereedschap kist mee.
Deksel los, impeller er uit.
Poelie in de bankschroef, moer los draaien.
Dan zie je een seegerring met inwendige ogen.
Zonder seegerring tang met mini schroeven draaiers de ring kunnen verwijderen.
Asje met lagers er uit trekken.
Dan zie je een rubber afdichting en dat is de keerring.
Met beleid er uit slaan in mijn geval met een schroevendraaier, ik had niets anders.
De nieuwe keerring mat een dop die precies passend is op de buiten rand de nieuwe keerring er weer in slaan. Wel met beleid.
Keerring 1025 MFC TC met rvs veer
Weer gemonteerd en lekkage over.
Volgende dag weer vertrokken.
Wanneer ik nog eens naar mijn eigen filmpje kijk dan denk ik dat het wel zal uitdraaien op een grotere revisiekit, dus met de lagertjes, seals, asje etc. bij deze 19 jaar oude motor. Ik vermoed dat het water uit een (of beide) uitsparing komt. Maar … dat ga ik eerst nog eens bekijken voordat ik me weer Bakker IJlst aan doe.