Mennopackbiers1 schreef :
Beste lezers,
Een aantal weken geleden heb ik mijn dieseltank leeg gevaren!
Gelukkig had ik 10 liter reserve, zodat ik de tank weer kon aanvullen.
Geprobeerd de motor weer te starten en te ontluchten. Ook gelijk de afscheider leeg gemaakt en gekeken of de dieselfilter nog goed was. Het voorval vond plaats om 12.30u en s’avonds om 21.00u
nog steeds geen lopende motor! De volgende dag geprobeerd met startpilot de motor te starten echter weer zonder resultaat. Na controle van het oliepeil bleek er water bij de olie te zitten, ik heb het idee dat dit komt omdat ik een elektrische koelwater pomp heb en tijdens het testen heeft deze altijd ook aangestaan. De olie heb ik afgevoerd en andere olie erop gezet. En ik heb de elektrische pomp uitgeschakeld. Tijdens het proberen de motor te starten heb ik wel altijd kompressie gehad.
De volgende stap die ik genomen heb is de verstuiver (injectiepin) weggebracht voor inspectie.
Deze had te weinig druk 1.4 bar in plaats van 1.75. De nozzle is vervangen, dus ik weer met volle moet naar de boot om deze terug te plaatsen. Maar nu start de motor nog steeds niet en weet ik niet wat ik nog meer kan doen? Ik hoop hier een reactie te krijgen hoe ik nu verder moet om uiteindelijk mijn Volvo Penta MD1B weer aan de praat te krijgen. Ik ben erg blij met een reactie, dank alvast.
Ik denk dat je de verstuiver druk met 100 moet vermenigvuldigen.Maar zelfs met 140 i.p.v.175 bar zal de motor normaal gesproken wel starten als de rest goed is.Toch maar uitzoeken of je brandstof bij de hogedrukpomp(inspuitpomp) krijgt.