geen idee of je nog overweegt, maar heb de info gevonden;
van Watersport forum;
De cilinderbussen (Liners) van een Indenor Staan niet in het blok, maar Hangen erin, aan de rand aan de bovenkant, die in een recess in het blok valt. De hoogte van de rand is 0,1 mm meer dan de diepte van de recess, zodat de cilinderbus 0,1 mm uitsteekt boven het motorblok. De brandring van de koppakking drukt hierop, en deformeert tijdens het aantrekken van de kopbouten, totdat de rest van de pakking het blok raakt. Aldus wordt de bus (rand) aangedrukt in de recess groef.
De onderkant van de cilinderbus staat nergens op; hij steekt vrij met losse passing door een boring in de scheidingsbodem tussen koelvloeistof en oliecarter. In de boring is een O-ring kamer uitgekotterd. Daarin ligt een ring, die niet, zoals bij een O-ring, een ronde- maar een ovale doorsnede heeft.
Als de motor warm wordt, zet de cilinder uit, waardoor de onderzijde enkele tienden mm dieper door de boring naar beneden gaat steken, schuivend door de afdichtring. Een ronde ring zal dan verdraaien, en bij afkoeling weer terugdraaien en dus slijten, maar een ovale ring niet..
Wat vaak gebeurt is, dat de boringrand boven de O-ringkamer, dus aan de koelvloeistofzijde, wegrot, ten gevolge van slechte, oude koelvloeistof. Daarna valt er rotzooi bovenop de rubberring, die later tussen de ring en de cilinderbus raakt, en lekkage veroorzaakt van koelvloeistof in het carter..
Wat vaak ook gezien is bij de 6/90 is fikse slijtage aan de nokken van de nokkenas, waardoor het kleppen diagram niet meer klopt.. (gekgenoeg zelden bij de 4/90..)