Ik heb een kleine 2-takt buitenboordmotor op de kop getikt, een Suzuki DT2.2. Bouwjaar rond 1990. Ziet er van buiten netjes uit. Wilde deze vandaag eens testen, maar dat viel tegen. Blijkbaar heeft er water in de tank gestaan, er zat veel viezigheid en roest (van het kettinkje van de tankdop) in. Tankje schoongemaakt, brandstofleiding ook. Er kwam geen vloeistof uit de aftap van de vlotterkamer, dus ik nam aan dat deze was afgetapt. Leek me goed nieuws, dus schone benzine in de tank en starten maar!
Helaas, de motor kreeg geen brandstof. Carburateur gedemonteerd, en de vlotterkamer zat echt propvol met wit poeder! Aluminium corrosie neem ik aan, tenzij een vorige eigenaar ermee smokkelde(?) In elk geval is alles gecorrodeerd, het drijvertje zit nog vastgerot in de kom, en de rest ziet er ook droevig uit.
Hier op het forum stond laatst dat spiritus aluminium oxide oplost, dat ga ik proberen. Maar eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in dat deze carburateur nog gaat werken. Misschien moet er een andere komen. Ondertussen al wat gegoogled, en ik kan zo gauw geen nieuwe (of gebruikte) onderdelen meer vinden voor dit motortje. Deze site leek veelbelovend, maar het meeste is niet meer leverbaar.
www.megazip.net/zapchasti-dlya.../carburetor-13320337
Heeft iemand een goed idee hoe dit buitenboordmotortje weer aan de praat te krijgen?