Allen,
ik ben van plan mijn motor VP2003 te vervangen. Daartoe heb ik een mooie 2ehands D1-30F op het oog, zonder keerkoppeling. En daar zit nu de vraag.
Ik dacht op deze motor een TMC40 of PRM60 te plaatsen. De motor was al bijna besteld en betaald.
Tot ik info kreeg dat dit niet zou passen.
Wat ik ondertussen begrijp is dat ondanks dat de maatvoering standaard is, dat is een soort sleutelgat, de
as verschillend kan zijn.
De keerkoppelingen hebben een 28mm as met 23 tanden
Volvo Penta D1-30F kan ik niet makkelijk vinden, corrigeer mij als het niet klopt: 26mm as en 10 tanden? (gevonden op dit forum)
De vraag waar het mij om gaat: ben ik bij een Volvo Penta verplicht om een Volvo Penta keerkoppeling te kopen?
Ik heb ook gevonden dat er een demperplaat kan worden gemaakt, maar dat lijkt mij kostentechnisch niet interessant.
Weet iemand of de oude koppeling MS2B op de modernde D1-30F past?