sy helios schreef :
daarbij indien geen ervaring en alles los halen, dan weet ik het wel
krijg je lekkage, ringetje vergeten, loopt niet meer lekker, etc, etc
wel goed om van te leren, dat dan weer wel
Enige nuance: ik heb twee maal een, weliswaar benzine, motorblok van een motorfiets tot op het laatste boutje gedemonteerd gekocht, gereviseerd, weer in/aan elkaar gesleuteld en eenmaal er klaar voor na 3 x trappen lopend gekregen. Ik begrijp en weet dat details enorm tellen. Vandaar dat ik er hier naar vraag
Ik snap de gedachte: if it aint broken, don’t “fix” it. Toch ga ik mee met Reed om de verstuivers te laten testen. Hoewel de motor in principe goed loopt, niet rookt, in de zomer prima start vind ik hem wat rauwer lopen, en zijn er soms na een uur of zo ineens probleempjes (inhouden, bokken, vermogensverlies). Daarom krijgt het brandstofsysteem een beurt, inclusief dus het trekken van de verstuivers. Pak ik gelijk de kleppen mee, en de motorsteunen.
Opvoerpomp is twee of drie jaar geleden vervangen voor elektrische opvoerpomp.
Wat ik alvast opmaakt is: waarschijnlijk zijn ze te demonteren door ze los te draaien, pakkingsringetjes vervangen en niet vergeten. Andere tips/ervaringen?