jkb schreef :
Zou je daarvan een foto willen posten? Mvg Jan
Helaas, die heb ik niet. En de motor is al zo'n 20 jaar niet meer in mijn bezit, dus ik kan er ook geen foto meer van maken.
Je zou eens moeten kijken hoever de gaten van in- en uitgang op het filterhuis/motor uit elkaar zitten. Als je ruimte hebt om draad in een plaat/flens te tappen dan wordt de productie nog een stuk eenvoudiger. Dan vervormt de plaat namelijk niet zoals dat bij lassen wel gebeurt. Dan zou je de flenzen ook van aluminium kunnen maken. Bij de DAF zaten die gaten vlak naast elkaar, zo dicht dat de koppelingen van de slangen elkaar in de weg zouden zitten als ik het ook zo gemaakt had. Bovendien kon ik door te lassen de slangen een andere kant uit laten wijzen zodat dit veel beter uit kwam voor de loop van de slangen. Je zou dus moeten beginnen om het bracket waarmee het filter aan de motor hangt te demonteren. Dan kan je zien en meten zodat je kan bepalen wat er mogelijk is. Als je het filter alleen maar een andere stand wilt geven kan je ook nog kijken of je uit aluminium een verzetstuk kunt maken. Maar alles is afhankelijk van hoe zit het nu en wat wil je precies.