De Optimaal schreef :
terug naar de initiele vraag of dat de as te verlengen is en technisch verantwoord,...ik denk het wel mits de huidige as lang genoeg is om een stabiele bus overheen te zetten. bij voorkeur een goed passende bus met de extra aslengte met spiebaan. idem spiebaan in de huidige as. voor de axiale krachten de bus zwaar verpennen op de bestaande as. (spiebaan is dus optioneel niet echt nodig dan)
Wat bedoel je precies met verpennen ?
Heb het llemaal nog eens bekeken, maar ben toch de optie aan het bekijken om de motor naar voren te plaatsen op de huidige fundatie en middels een as constructie de as te verlengen. Dit is meer om practische redenen dat ik meer ruimte achter in het zitgedeelte krijg en ik dan de mogelijkheid heb om een stuurstand te plaatsen.
Het stuwdruklager wil ik vlakbij de schroefaskoker monteren omdat ik hier de huidige constructie van de boot kan gebruiken waar ik het lager kan monteren.
Zou ik dit type lager kunnen gebruiken, en zijn de inbus stiften voldoende om de as te fixeren zodat deze de axiale kracht op kan vangen?
www.lagerkoning.nl/ibb-flensko...kfl005-rvs-25mm.html
De bedoelng is om zo'n soort opstelling te maken maar dan zal het gedeelte achter de Pythondrive langer zijn. De schroefas zal door het lager heen steken. De huidige flens gebruiken die nu op de schroefas zit om een verbinding te maken naar het verlengstuk/as naar de pythondrive.