Het is geen "laag peil alarm", slechts oliedruk sensor. Dat je laag peil constateerde is toeval.
Meestal heeft de oliedruk sensor 2 uitgangen, een minimaal-druk schakelaar en een drukmeter in bar.
Als het alarm afgaat (de schakelaar schakelt niet) dan is het interessant te weten wat de druk-meter aangeeft (hoeveel bar?).
Anekdote:
In mijn nieuwe motor was er in de eerste proefvaart geen probleem. Toen dus de maidentrip: alarm én 0 bar. Lang verhaal kort: er zat een snotje vloeibare pakking precies in het gaatje van de sensor zodat de sensor niks kon meten. Je vraagt je af hoe zo'n snotje nou precies dat gaatje weet te vinden.
Anekdote:
Van mijn 2e nieuwe motor gaf de drukmeter rare waarden af variërend van 0 tot 10 bar maar het alarm ging niet af. Lang verhaal kort: in het instrument paneel zat het draadje dat van de druksensor komt niet goed in het stekkertje van de aanwijzer gedrukt. Dat gaf dus bij trillingen weerstandsverschillen en dat gaf dus die verschillende aanwijzingen. Met de echte oliedruk was dus niks mis, precies 3,5 bar.
Conclusie: het kan van alles zijn. Ook een kapotte sensor, vuiltje in olie, los draadje,...
Edit: luchtbel is het niet. Die luchtbel staat ook onder druk. De sensor heeft geen oogjes en weet dus niet welk medium voor het gaatje zit: druk is druk.