Waarom hebben boten hier eigenlijk veel meer last van dan auto's? Komt dat alleen door het meestal wat lagere jaarverbruik, door de vochtigere omgeving, of nog andere oorzaken?
dat is volgens mij een combinatie van gemiddeld half lege tank, waardoor er condens in komt, en een lage omloopsnelheid, waardoor de condens rustig naar beneden kan zakken. Diesel en water, een heerlijke voedingsbodem.
Ook tank je aan de waterkant natuurlijk rommel, want ook daar staat een half lege tank al jarenlang condens te verzamelen. Je koopt de beestjes er gewoon bij!
Ik doe het als volgt:
- alleen langs de weg tanken, 2 jerrycans van elk 10 liter
- altijd de tank aan boord vrijwel vol houden.
Dat doe ik nu sinds 1985, en ik heb nog nooit een druppel water in de groffilter/afscheider gehad, laat staan iets ergers.
Overigens moet mijn Golf TDI elke 60.000 km een nieuw brandstoffilter, dus na 3000 liter diesel.
Dat is nog eens wat anders dan aan boord, na 50 tot 100 liter per jaar.....
groet
t