Gelukkig ken ik ook een aantal gezichten achter de nicks hier, en mijn ervaring heeft me geleerd dat er over het algemeen iig welgemeend goede adviezen worden gegeven. Maar ieder advies is een 'advies' en niet perse een goed (of slecht) advies.
Maar ik ben ook niet iemand die over een nacht ijs gaat, en struin het hele internet af naar verhalen en reportages van mensen die restauraties hebben gedaan. Daarnaast informeer ik over het algemeen ook bij de eigenaar van de werf waar mijn boot ligt.
Met al die adviezen en de informatie vergaard via leveranciers maak ik voor mezelf een weloverwogen keuze over de te nemen stappen.
Ik heb de boot gekocht omdat ik graag goed wil leren zeilen, en daarnaast ook meer van de bouw/constructie, en het onderhoud van boten wil leren... daarnaast wil ik ook graag kunnen 'genieten' van de boot als ik niet zeil (ivm weer). Volgend seizoen word er zeker weer veel gevaren, en na dat seizoen (of misschien nog een seizoen extra) zal ik ook een betere keuze kunnen maken of dit een schip is wat ik groot onderhoud wil geven en langer wil gaan varen, of dat ik voor een heel ander soort schip zal gaan.
De boot gaat binnenkort binnen in een loods, dan ga ik de plek kaalhalen en de schade inventariseren. Op basis van wat ik aantref maak ik de keuze of en hoeveel nieuw hout er in moet.
Ik wil het goed repareren, maar zit ook niet te wachten op een complete restauratie om bovengenoemde reden.
Dus allemaal bedankt voor de adviezen, en binnenkort zal ik dan ook met beeld de bevindingen en vorderingen berichten!