Het is gewoon een heleboel werk, aangezien je elk constructiedeel moet fixeren, wat in het algemeen inhoudt dat je alle delen van de boot moet loshalen, schoonmaken, en rondom moet verlijmen en coaten met epoxy.
Wanneer je dit bij nieuwbouw doet, is dat niet zo'n groot probleem. Bij restauratie is het echter een stuk lastiger.
Bij karveel gebouwde boten is het nog redelijk te doen, aangezien je de naden tussen de gangen kan wegfrezen, en er houten latten met epoxy in kan verlijmen. Dat vervangt de stap van loshalen en rondom verlijmen. De binnenkant en buitenkant vervolgens inrollen met epoxy is vervolgens niet zo'n moeilijke klus.
Echter, hier zit je met een overnaadse boot, welke van nature een heleboel beweging kent. En daar zit de uitdaging...
Ik kan me voorstellen dat je de kieren tussen de gangen kan schoonkrabben, vervolgens in
epoxy kan kwasten, en affilleten met epoxy en vulmiddel (binnen en buiten).
Vervolgens zou je er aan de buitenkant een laag glasweefsel op kunnen zetten, en de binnenkant goed afcoaten. Ook de spantjes moeten kaal en afgecoat worden. Kan je trouwens bij de achterkant van de spantjes?
Ook helemaal voorin en achterin moet je deze behandeling doorvoeren. Het is even een klus...