Bijlage image_2015-01-14-2.jpg niet gevonden
Bijlage image_2015-01-14-3.jpg niet gevonden
Sinds kort ben ik in het bezit van een schakel; op de trailer meegenomen naar Italië (waar we wonen) om op de Adriatiche zee te varen. Voor het zo ver is moeten er enkele reparaties worden uitgevoerd aan de romp onder de waterlijn. Niet goed geïnspecteerd bij de koop en niet juist voorgelicht door de verkoper
Twee reparaties zitten op vervelende plekken. 1 achteraan bij de spiegel, 1 tegen de naden aan bb voor het zwaard. Een derde is een scheur en tenslotte enkele plekke n die nergens het raamwerk raken. Ik wil de rotte plekken ruim wegjagen en het gat vullen met 7mm ingelijmd multiplex. Zowel het gat als het vervangende hout zal ik afschuinen zodat er meer hechtoppervlak is. Daarna epoxy erover en vervolgens overschilderen.
Mijn vragen zijn nu:
- Is het voldoende om de gaten die geen raamwerk direct achter het gat hebben alleen te verlijmen zonder schroeven te gebruiken?
- Hoeveel lagen verdikte epoxy breng ik aan op de reparatie?
- Vwb het gat bij de naad: ik wil de opstaande rand, waarop de rvs strip bevestigd is, verwilossnij ik vrees dat daar nu ook nog rot kan zitten. Alle schroeven heb ik al verwijderd, maar de opstaande rand zit nog muurvast. Ik neem aan dat ie eraf kan als ik de oude epoxy lossnijd. Ik wil dit alleen wel zeker weten? Maw zit die opstaande rand nog op een andere manier vast dan met schroeven?
- Het rotte hout bij de spiegel heeft maar heel weinig hechtoppervlak? Hoe is dat op te lossen? Dieper stuk uitzagen of bevestigen aan de spiegel?
- Ik las dat een ronde uitsnede het beste is. Wordt die mening hier gedeeld? Hoe zit dat met ruit-vormen
- Dien ik de scheur op dezelfde manier aan te pakken als de gaten of is een andere aanpak beter?
Er komen vast nog wel meer vragen, maar hier eerst maar eens mee aan de slag!
Alvast dank voor jullie hulp.
Caspar
Bijlage image.jpg niet gevonden
Bijlage image_2015-01-14.jpg niet gevonden