kvkraaij schreef :
Plamuren, met wat dan ook, helpt niet, is mijn mening. Er blijft altijd lucht achter zitten, je krijgt de plamuur gewoon niet goed onderin de gaatjes en dus kans op weer open springen van de gaatjes. De genoemde methode van De IJssel is een goede. Zelf hebben wij de pinnholes (het waren er veel!) met blote handen ingewreven met ZF, om maximale vulling van de gaatjes te krijgen. Daarna geschuurd en nog een laag ZF opgezet. Resultaat is naar tevredenheid. Nadeel is natuurlijk dat het niet zo best voor je handen is.
In een loods, liefst verwarmd, is een must.
3 tot 4 dagen lijkt me optimistisch. 1 dag reinigen, schuren en grote reparaties. 1 dag uitharden. 1 dag primeren. 1 dag schuren en evt nogmaals primeren. 1 dag uitharden. 1 dag schuren, ontvetten en 1e laag DD. 1 dag 2e laag DD. 2 dagen uitharden. 1 dag schuren (zou willen schuren tussen laag 2 en 3 ivm stof, afh van je loods) en laatste laag DD. 1 dag uitharden. Als je gaat schilderen heb je meestal alle dekbeslag eraf. Dus dat moet er weer op, voor je boot waterdicht is. Dus nog 2 dagen. een dag of 10 minimaal, lijkt me reëel, dus.
Ehhhh met blote handen???Ik neem toch aan met de juiste handschoenen aan ( géén latexhandschoenen!). Want epoxy is gevaarlijk spul voor de huid en de ademhalingsorganen!
Ad