De boot is gepoetst! Zoals eerder geschreven heb ik 'm toch eerst gematteerd met korrel 2000 en daarna met Riwax Compound 02 gepolijst.
Heel goed spul, dat Riwax, maar ik heb me er toch aan geërgerd... Waarom verkopen ze dat toch alleen maar in 1 liter verpakkingen?! Iedereen die je het vraagt vertelt dat het erg zuinig in gebruik is en dat je met 1 verpakking vele boten kunt behandelen (dat klopt ook zeker), maar waarom verkopen ze dat spul dan niet in kleinere verpakkingen voor mensen die geen hele vloot boten hebben... 250ml zou nog steeds genoeg zijn om je boot een aantal keren te polijsten. Dan zou je met zo'n €15 klaar zijn voor een flesje.
Wat meer moeite kostte het om de afdruk van de stickers weg te krijgen, in de loop der jaren was de gelcoat warmwit geworden, terwijl het onder de stickers helderwit was gebleven. Zoals IlCigno al schreef krijg je dat ook met matteren niet weg. Ik heb daarom besloten om de nieuwe striping over de oude stripingplek aan te brengen, dan is dat in ieder geval geen probleem meer. Ik was echter niet van plan om ook een nieuwe sticker 'SUN LIGHT 30' en het oude Jeanneau logo te gaan aanbrengen.
Ik heb daarom met 240 geschuurd tot ter plaatse de witte originele kleur helemaal terug was, en daarna in stappen fijner geschuurd tot korrel 2000. Het gevolg is de letters niet meer te zien zijn, maar dat ter plaatse bij goed kijken te zien is dat er een wat wittere vlek is. Valt niet heel erg op en in ieder geval veel mooier de leesbare verkleuring.
BB zijde, onbehandeld. Duidelijk zichtbare stickerafdruk. Nu helemaal goed zichtbaar omdat het oppervlak eromheen niet glimt, maar na polijsten bleef het zichtbaar, niet door glansverschil, maar kleurverschil.
SB zijde, geschuurd en daarna gepolijst. Als je goed kijkt zie je een iets lichtere vlek waar de tekst "SUN LIGHT 30" stond.
Al met al glimt hij weer aardig...