gmdv schreef :
Ik heb op aanraden van een jachtschildersbedrijf al mijn beslag gemonteerd met Teroson RB2759 en Sika lastomer 710 butylkit. De eerste werkt iets fijner. Zoals hierboven geschreven alle boutgaten even opruimen met een soevereinboor. Bij het aandraaien knijpt aan alle kanten het kit er onderuit. Even 24 uur laten zitten en dan pas verwijderen door een bolletje kit er overheen te rollen. Werkt perfect schoon. Als je te vroeg de resten verwijdert wordt het een kliederboel. Sika blijft iets meer plakkerig en vraagt net iets meer geduld met verwijderen van de resten. Na een aantal jaar nog alles perfect waterdicht. Loshalen gaat makkelijk en zonder schade aan de lak. Orgineel zat alles moervast met PU-kit, loshalen ging niet zonder de ondergrond ook te beschadigen. Soms was gepast geweld en warmte nodig om er beweging in te krijgen.
Voor geflensde verbindingen gebruik ik overigens neopreen celrubber. Met geflensd bedoel ik beslag waar de draadeinden aan gelast zijn. Ook perfect waterdicht.
Interessant, die Teroson. Ik heb een patroon in de boot staan maar durfde het nog niet aan het te gebruiken. Ga ik nu doen, want ik heb al het beslag eraf,
En waarom neopreen rubber bij beslag met aangelaste draadeinden?
Groeten, Aike