Het prototype stuurbeugel is goed bevallen en mag ongewijzigd door (alléén de afronding wordt minder rond):
De bedoeling is om de definitieve "verloren mal" in PLA te printen en dan voor de UV bestendigheid, stevigheid en voor de mooi van een carbon-wrap te voorzien. Ik denk aan één of twee lagen 280 g/m2 laminaat.
Holtere heeft mij van een adres voor prachtige lapjes en een lamineertechniek voorzien om bij deze straal zonder plooien de bocht om te kunnen.
Mijn vraag gaat over hoe ik dit robuust aan de helmstok bevestig; het mechanische deel dus. Mijn idee is op dit moment:
Aan de voorkant (een blinde opening die om het eind van de helmstok schuift) probeer ik het carbon naar binnen te vouwen; tijdens het uitharden op de plaats gehouden door die ruimte vol te proppen met een balonnetje, zacht rubber band oid om het carbon tegen de binnenranden van dat gat op haar plek te houden.
Bij definitieve montage dan de naad tussen eind helmstok en dit gat volzetten met ingedikte epoxy voor een spelingsvrije koppeling.
Aan de achterkant zie ik niet goed wat handig is. Ik denk aan een M6 draadeind dóór de helmstok, geïsoleerd van het carbon door dit soort busjes:
Waar op de foto hierboven het bindsel al best wel stijf was, kan deze trekstang beide helften dan tegen de helmstok aan trekken.
Maar hoe zorg ik nu dat het PLA (dat geen deel van de constructie mag zijn) daar niet ingedrukt wordt en het koolstof wrap (zijn 2 lagen van 280 g/m2 voldoende??) de krachten op de beugel netjes afleidt naar dit stuk?
Als ik de binnenkant van de mal "uithol" (dus heel dun laat printen...) zodat ik daar met ingedikte epoxy een massieve prop in maak vóór het wrappen; zou dat voldoende drukvast worden?
Ik kan niet groter printen dan dit; die oren naar buiten gaat dus niet met de huidige maten van de beugel.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?