AndreAzuree schreef :
Maar hoe weten we zo zeker dat het bij de Hurley gaat om scheurvorming in de afwerking? Voor hetzelfde geld komt die scheur door een aanvaring, grondberoering? Die scheur in de gelcoat (ook in laminaat?) zal er niet gezeten hebben bij de bouw. Met andere woorden: er is beweging geweest tussen de 2 boothelften. Dat lijkt me geen goed verhaal...
Wie zegt dat we dat zo zeker weten? Gegeven de mogelijkheid dat het casco in 2 helften is gebouwd, afgelamineerd aan de binnenkant en op een of andere manier is afgedicht aan de buitenzijde, is dat een grote kanshebber als oorzaak van dat scheurtje.
Een structureel probleem betekent dat de sterkte geweld is aangedaan. Dan kan er ook beweging in zo’n scheur zitten. Bij een externe oorzaak als aanvaring o.i.d. Is er ook andere schade te zien. Een grondberoering tekent zich eerder achter de kiel af. Daarbij gaan deze bootjes door voor zwaar en degelijk gebouwd.
Ik doe geen uitspraak over de oorzaak uitgaande van de beschrijving en fotos maar probeer wel de nuances aan te geven in reactie op jouw harde conclusies als geen vertrouwen, in 2 helften uit elkaar vallen, bewegende helften. Dan denk ik dat we niet op hetzelfde level zitten.
Zekerheid is alleen te verkrijgen na onderzoek.
That’s all, ben er nu wel klaar mee.