Pharos schreef :
Er wordt dus gesuggereerd dat deze bijdrage alleen is om deze kosten te dekken, terwijl er in de praktijk ook een deel van de bijdrage overblijft voor de schipper.
Inderdaad.
En er blijft genoeg 'winst' over, want alleen koffie en thee valt binnen 'boordkas', alle andere drankjes betaal je apart. En dat lijkt me best nog aantikken, zeker als je een beetje kijkt wat je inkoopt en vervolgens voor een euro verkoopt
Ook helemaal prima; iedereen zoekt manieren om de boordkas een beetje te spekken onderweg, en dit is een prima manier. Alleen: zég dat dan ook gewoon, en doe niet alsof je alleen een bijdrage in kosten vraagt als je ook gewoon wat voor jezelf wilt overhouden.
(Note: als ik zeg 'winst' bedoel ik genoeg geld naast wat het daadwerkelijk kost om iemand aan boord te hebben, dus dat maakt de reis en de vele klussen weer wat betaalbaarder).
NECTON schreef :
Voor de vooral langere trajecten zoekt de schipper nog opstappers die voor een bijdrage in de kosten een stuk mee kunnen varen. Zee ervaring is een pre.
Ik ben benieuwd hoe je berekent wat het je kost om hulp aan boord te hebben; een bijdrage in de kosten voor eten, koffie, thee, havengeld en diesel suggereert dat het niet eens kostendekkend is. Wat geef je op de aangegeven routes dan per dag uit aan eten, havengeld en diesel?
En met 'meevaren' bedoel je meewerken - op zich ook hartstikke logisch, maar wellicht handig als je dat wat duidelijker maakt zodat mensen niet het idee hebben dat ze voor dat geld een vakantiereis boeken maar gewoon meehelpen een schip over te varen, en die verantwoordelijkheid ook aan moeten kunnen.
Voor 8 euro per dag meer (uitgaande van 0 drankjes aan boord van Necton) kan ik met Bagheera mee van Halifax naar Nuuk
En dat is een puur bedrijfsmatige prijs, inclusief (voor zover ik weet) nachten doorslapen als je dat wilt
Maar: gepost met toestemming, dus mijn punt valt dan weg, want gratis adverteren mag na overleg als het zomaar in het voordeel van een ZF'er zou kunnen zijn. En dat begrijp ik ook wel.