tondini schrijft:De werf heeft altijd toerschepen gebouwd. Bij de bouw stonden afwerking en degelijkheid bovenaan de prioriteitenlijst. De interieurs zijn rijkelijk voorzien teak of mahonyhout en elk type heeft een teakdek. Moderne, snelle ontwerpen van tegenwoordige schepen staan haaks op dit concept. Het is ook hieraan te danken dat veel van de gebouwde schepen nog steeds rondvaren, zonder last te hebben van krakende schotten en niet sluitende kastjes.
De werf is begonnen met de reeks Trintels. Deze schepen hebben allen een stalen romp en een mahonyhouten opbouw. De eerste Trintella's, de typen I, Ia, II en IIa, zijn hiervan afgeleid en vertonen veel overeenkomsten. De Trintella's hebben een zwaar gebouwde polyester romp. Na de Trintella's I en II, koos de werf, op verzoek van haar klanten voor een geheel ander ontwerp, De Trintella's III en later IIIa, IV en V. Deze schepen hebben geen houten opbouw meer en hebben allen een diepe middenkuip en achterkajuit. De Trintella 38 luidde in 1976 een nieuwe lijn van schepen in: de 38, 44/45 en 53. Zij onderscheidden zich met een hoge middenkuip en een achterkajuit die alleen binnendoor toegankelijk is. In 1981 kwam de Trintella 42, een ontwerp met een tradionele achterkuip en voorzien van een flushdek. De Trintella's 40a, 44a, 49a en 57a (de "a" staat voor aluminium) hebben een aluminium romp een vaste en dichte buiskap met een 2e stuurstand. Al deze Trintels en Trintella's zijn ontworpen door Van de Stadt.
Behalve de hier getoonde ontwerpen zijn er ook nog andere Trintella's. Hiervan zijn niet zoveel gebouwd of alleen als "one off". Het betreft dan de 46a, 51a, 58a, 68a, 75a en de nieuwe 42 en 47.
De werf is 1 januari 2003 gestopt met het bouwen schepen in Nederland.
Van welke website komt dit Ton?