Uhhh, volgens mij stelde ik meer vragen dan dat ik antwoorden gaf.
Mijn doel is eigenlijk een nieuw ontwerp maken.
Ok, dat lukt want deze ken ik nog niet.
Maar het is te vergelijken met de skiff klasse.
Waarin gaat ie afwijken dan buiten de vorm van de romp. En waarom die afwijkingen anders dan uiterlijk? Zal een voorbeeld geven van wat ik bedoel:
Het ontwerp wordt zodanig dat bij een vergelijkbaar displ het zeildragend vermogen toe gaat nemen met ....%. Dat wordt bereikt door ........ en ....... De koersvastheid met deze snelheden wordt verbeterd door de toepassing van ......... en de verhoging van ......... Het materiaal wordt in tegenstelling tot wat vaak gebruikt wordt ........... maar wellicht voor de productiekosten toch .........!
Je vraagt ons input maar waar moet ik input op geven? Ik zie geen cijfers, ik ken je doelstellingen niet anders dan het moet een "eigen ontwerp" worden. Zoals ik al zei ..... dat lukt wel.
Het wordt dus een 1 persoon trapeze boot.
Kijk, hier hebben we meer aan
. Komt er een vast zwaard/kiel systeem in of juist niet?
Uitgangspunt is om de boot zelf als een soort zeil laten dienen die de lift veroorzaakt om zo over golven heen te gaan ipv er doorheen.
Oef..... you lost me. Wel precies wat ik bedoel voor een goed gesprek. Komt er een vaste draaibare vleugel op voor de voortstuwing zoals er al meer hebben of hoe gaat je tuig er dan uit zien? Je bent natuurlijk veel verder met je idee dan ik ervan weet dus ik ben nu wel nieuwschierig wat ik me hier bij voor mag stellen.
Ik heb de doorsneden door een java aplet laten analyseren , javafoil genoemd. En de boot zelf moet nu een liftprofiel omhoog krijgen.
De romp kan inderdaad zodanig gemaakt worden dat deze uit het water komt. Je rompvorm echter is al een glijder tot en met. Hoever moet het ontwerp uiteindelijk nog omhoog? Wil je dat ie helemaal los komt en gedragen wordt door vleugels (winglets) aan de kiel?
Waar wordt je topper van gemaakt in je ontwerp? 10 kg per meter is verdraaid weinig, ook voor zo'n ontwerp?
Spannend!
Michel