Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Refit Coppelia

Refit Coppelia 19 juni 2019 13:29 #1056384

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6189
roozeboos schreef :
En de verzonken schroefjes is ook wat grof vind ik. Hadden die niet op de achterkant gekund, met epoxy ofzo?
Bij Schaeffer kun je ook studs op de achterkant laten zetten. Die meldt Bas ook maar zijn idd prijzig:


Wat mij nog het meest 'bang' maakt bij dit (en andere panelen waaronder de mijne in ontwikkeling) is de vergankelijkheid. Nu ziet alles er top en super mooi uit. Maar zodra er een onvoorzien apparaat bij komt, klopt het niet meer. 5 jaar geleden had ik nog geen AIS of twee stuurautomaten. Over 5 jaar waarschijnlijk geen navtex meer en wie weet wat dan weer in de mode is. Of er iets stuk gaat. Daarom wil ik werken met 'venstertjes' voor bij de schakelaars met tekst. Maar dat ziet er weer minder gelikt uit. En die venstertjes vullen met eveneens gefreesde stukjes paneel loopt wel weer héél erg hard in de euro's.

Maar weer terug naar Bas zijn paneel...
Laatst bewerkt: 19 juni 2019 13:29 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Refit Coppelia 19 juni 2019 13:53 #1056392

  • roozeboos
  • roozeboos's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 16782
Daarom gebruik ik op de tapas een multiview daarvoor . met 4 outbordjes met 4 uitgangen, FET geschakeld.
Kan ik op het touchscreen de tekst voor de knop ingeven. Flexibeler kan haast niet.
En schakelen door een tikje op de knop. Kan ook meteen de status en stroom zien per uitgang
Multiview geeft ook de spanningen en temperatuur weer van alle lithium cellen en ook spanning, stroom, vermogen, toeren en temperatuur van de motor controller. :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
En sponsor alhier.
www.star-tracking.com www.star-safety.com www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Refit Coppelia 19 juni 2019 13:59 #1056395

Philip schreef :
Wat mij nog het meest 'bang' maakt bij dit (en andere panelen waaronder de mijne in ontwikkeling) is de vergankelijkheid. Nu ziet alles er top en super mooi uit. Maar zodra er een onvoorzien apparaat bij komt, klopt het niet meer. 5 jaar geleden had ik nog geen AIS of twee stuurautomaten. Over 5 jaar waarschijnlijk geen navtex meer en wie weet wat dan weer in de mode is.

Daar is een heel simpele oplossing voor: onbegrijpelijke symbolen bij de schakelaars. Na een tijdje weet jij wel wat wat is, en als het anders wordt leer je dat vanzelf weer.
(een letter of een cijfer kan ook natuurlijk ;-) )
"Oh no, the golden shower must have shorted out his master circuit" FZ, Joe's Garage
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Refit Coppelia 19 juni 2019 15:32 #1056420

LOL “Group 3A”!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Refit Coppelia 10 juli 2019 13:22 #1062429

Twee weken terug voeren we naar de start van de WAR. We waren wat laat en hadden haast. We zagen een bemanning hevig naar ons wuiven. De bbm was er mee opgehouden en ze wilden een sleep om op tijd te zijn.

Vanzelfsprekend namen wij een lijn aan en strijdvaardig zette ik de diesel in bedrijf. Die draaide een paar dappere slagen en toen viel hij stil.

Ik kon wel door de kuipvloer zakken...

Al weken lag er een jerrycan diesel in de bakskist en ik had verzuimd die er ook in te stoppen.

Vergeefs werd de tank gevuld.

Zeil op en volle bak naar de startlijn.

Nu vaart Cave Canem mee. We zijn er inmiddels wel over uit dat die voor iedere wedstrijd pretpillen slikt. Als een wervelwind rukte hij de motorkist open en voor we iets konden zeggen was hij al aan het sleutelen om te ontluchten.

Na verdacht lang pompen kwam er geen diesel. Ontluchtschroef van de waterscheider open. Geen diesel. Overstag dan maar, ik wist niet precies hoe laag de tank zat..

Geen diesel..

Er zat wel rommel in het glaasje.

Na vergeefs om een stuk slang te hebben gevraagd tuitte Cave Canem zijn lippen als een prinses die een kikker moet kussen en blies op de dieselleiding. Een plop, gevolgd door wat geborreld in de tank. Het zat dus in de leiding. Snel alles aangesloten en ontlucht. En warempel het kwam tot leven. Kort.

Inmiddels was de gasfles ontdaan van de slang en werd het gehele dieselsysteem doorgeblazen. Het woei stevig door en we laveerden, dus het gereedschap vloog door de kajuit.

Daarna deed de diesel het weer, maar we voeren met samengeknepen billen de haven in....

Vandaag vrij. De eerstvolgende keer dat ik aan boord kom is dat om op vakantie te gaan met mijn dochtertje van 7. Dan moet het goed zijn.

Dus vol goede moed de tank zoeken...Ik wist dat hij ergens onder de kaartentafel zat, maar wat ik er aan zou treffen...






7 jaar terug was de tank al gereinigd geweest door de vorige eigenaar. De tanknwas origineel i gelamineerd, maar dat was allemaal doorgeslepen en de tank was voorzien van lippen en vastgebout. Alles was goed gangbaar en binnen een kwartier was er succes...






Ik had gerekend op een tegenvaller en om de tank mee naar huis te nemen. Ik besloot om te zien hoe ver ik in de haven kwam.

De tank werd voorzichtig afgetapt in een jerrycan en ging toen vergezeld van dasty en Andy mee naar het washok.





Daar is gloeiend heet water en daar verdween het toch wel hele kleine beetje troep in de gootsteen.
De zuigleiding zit echt in de bodem, dus vandaar dat het zo gevoelig is. Er is een tweede zuigleiding net boven de bodem. Dat smurf ik nog wel een keer om...

Met een brandschone tank terug naar de boot. Kachel aan en vulpijp in de opening van de gaskachel;







De tank werd zo heer dat ik hem maar net aan kon pakken en daarmee heel snel lekker droog...

De boel gemonteerd, ontlucht en toen broem!

Ik benoem de boot tot vakantieklaar... :woohoo:
Laatst bewerkt: 10 juli 2019 15:23 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Refit Coppelia 10 juli 2019 14:52 #1062463

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10359
Spannend verhaal. Goed verteld. :)
Een jongen met een goed verstand, bemint de zee maar blijft aan land.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Refit Coppelia 10 juli 2019 15:26 #1062475

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 11141
Prettige vakantie Bas.
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Refit Coppelia 10 juli 2019 18:13 #1062506

Fijne vakantie Bas, aan de tank ligt het niet meer, mooi verwoord
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Refit Coppelia 11 juli 2019 22:53 #1062880

fijne vakantie!
hopelijk zit nu niet je filter vol :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Refit Coppelia 13 juli 2019 07:37 #1063142

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10628
Das zeemanschap: problemen zelf oplossen! Fijne vakantie!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Refit Coppelia 13 juli 2019 11:06 #1063193

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3170
Was idd een enerverend avondje zeilen :woohoo:
Veel plezier en een fijne vakantie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.517 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl