Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion

Re:Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 13:49 #995454

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8025
Jeroen-pion schreef :
EN NU IS HET KLAAR !!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Echt? Gefeliciteerd! Dat is nog snel gegaan zo ineens dat je boot nu klaar is :woohoo:

Groeten,
Johnnie
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 13:51 #995455

Hahahahahah was het maar zo’n feest

Maar goed zal zeker hier nog verder posten over de stappen die ik maak en zo goed als mogelijk uit de doeken doen waarom :-)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 14:41 #995461

Kennelijk wist Erik in 2016 nog niet dat we al een tijdje een koning hebben gezien dat "her royal highness" ..... :whistle: :lol:
Ad
Laatst bewerkt: 10 nov 2018 14:42 door Yellow Boat.
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 14:43 #995462

ik heb geen idee of hij dat wist, maar denk het wel!!!

waar hij op doelt is het papier van de Engelse MCA, dan staat dat juist.

Dus Erik heeft het toen goed gezegd :)

Alleen kan ik me voorstellen dat het er niet uit te halen is voor een buitenstaander, zonder context
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 17:32 #995496

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7271
Yellow Boat schreef :
Een test is natuurlijk nog beter ;)
Ging mij er meer om dat je ook de maximale kracht op zo'n deur hebt berekend.
Ad

Op verzoek van belanghebbende is een test met bevredigend resultaat afgesloten.

Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 17:33 #995497

met vlag en wimpel :)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 17:37 #995499

Wat is dat anders dan je boot laten brandmerken en inschrijven bij het kadaster. Niks geen surbey en Internationaal heb je dan prima bootpapieren.
Bij mijn vorige boot kwam er nog iemand echt met hamer en beitel een nummer in de romp slaan. Voor mijn huidige boot zal het wel een stikkertje worden geloof ik.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 18:26 #995508

de boot heeft al een brandmerk en staat dus bij het kadaster geregistreerd, dat is het punt niet.
je kunt alles wat drijft laten brandmerken voor zover ik weet , het geeft alleen aan dat het van jou is verder niets.

Er gaat hier toch wat mis in de discussie.

En ik dacht dat ik op de eerste reactie op noballast zijn vraag....klasse....? vertel antwoord heb gegeven.

De Pion wordt op papier door elke willekeurige verzekeraar gezien als een Pion met bouwjaar 1973.
klaar, dagwaarde van een pion, even kijken op de botenbank ca 10.000 en 15.000 voor een wat mooiere.

Goed die 7K zit bij mij alleen al in het tuigage , dus daar doe ik het niet voor.

Das tonen, dan nog iets, ik ga op de boot wonen, het wordt mijn huis, en de plannen reiken ver, het is dus niet van ach jaartje sabatical bootje varen klaar.

Kan maar zo dat de boot bv een jaar op de oostzee blijft of een jaar op de kanariepieten, new york staat ook nog op het lijstje etc etc

Dan gaan we dus praten over dekkings gebied, punt2

Waar ik tegenaan gelopen ben al tijdje terug is de verzekerings, ik heb ze allemaal gehad zelfs de gene waar ZF denk ik het bestaan niet eens van weet.
Ik bel niet 1 verzekeraar op en zeg dat wil ik en als ze zeggen prima hoor doe maar even dat en dat dat ik zeg, okay ga ik doen, das onzin.

Goed ik kom bij Preuss terecht via Dick Huges etc maakt ook niet uit, ook Preuss wil wat zekerheid hebben, naar ik weet wil elke verzekeraar innen en zo min mogelijk uit keren dus geen riscovolle projecten verzekeren waarvan te verwachten misschien is dat de inleg minder zal zijn dan de uitkering.

Goed dan kom je op het volgende, via via kwam ik weer bij RH, kreeg een tip er is wat veranderd dit jaar. kijken bellen, ja inderdaad.Ten tijde dat ik er met Erik over sprak bestond die versie nog niet, vandaar zijn opmerking over in name of her .......

Ik heb bij RH geinformeerd, de bijbehorende rules bestudeerd, en op basis daarvan tegen Preuss gezegt als ik aan DEZE minimale eisen voldoe, willen jullie mij dan verzekeren.

Goed even, op basis van een Survey van de verzekeraar was de jaar premie bijna 2500,00 voldoe ik aan de afgesproken minimale eisen van RH dropt mijn premie met ruim 1200,00 per jaar. ik spreek hier over het volledig casco

Die 1500 euro die ik moet betalen aan RH , is peanuts :woohoo: want ik heb geen jaar te gaan, maar jaren.

Plus dat door al het gepapier gedoe ;

A de boot geschikt wordt verklaard door de verzekeraar, ik op ijs na geen beperking heb.
B ik niet voor een standaard pion alla 10K ben verzekerd, maar na taxatie ook nog verzekerd ben tegen reele vervangings waarde.

Ik ben dus in 1 klap klaar

Je moet het ook in die context bekijken, gelukkig heb ik een handige baan, spring op een truck en rij klaar, een huis heb ik ook helemaal niet nodig, of ik leef op de boot of in de truck.

ik kan mij dus ook "veroorloven"om dit te doen wat ik graag wil, geen mopperende kinderen of vrouw.

Werk ? elke rit is werk, ik maak geen deel uit van een kantoor ploeg of productie proces,waar ik te pas en te onpas uit stap en instap, ik stap op breng de lading weg en laad retour en rij naar huis, punt

dat geeft mij enorme flexbiliteit, ik kan 3 maanden zeilen, geld op boot? achter laten waar ze ook ligt, rijden geld verdienen, en leef in de truck wat ik nu ook doe, dus daar veranderd niet zo veel aan, niks dus.

Wat betreft de Survey van de boot :

RH keurt natuurlijk de boot niet in 5 uur!! ook niet in 10 uur.

als je de rules leest moet er al best veel voorwerk geleverd worden, noem er een paar

Motor, verklaring als geschikt, goede installatie etc
Radio apperatuur certificaat aanwezig van de installatie
wal stroom installatie als mede 230V systeem certificaat
Tuigage certificaat van deugelijkheid verstaging vervangen op
blus installatie, blussers , en automatische blusser motor ruimte ok

ik ga hier even kort doorheen zal kijken of ik de rules hier online kan krijgen kan ieder ze doorlezen.
inmiddels hebben dus al aardig wat mensen meegekeken naar mijn knutselwerk her en der......

En het is geen tanker of wat dan ook, normen komen voor ieder denk ik vrij "normaal" over.

verschil met de MCA waar ik eerder mee bezig was een stabiliteits proef en of berekeningen hoeft niet als de boot XX jaar heeft gevaren.

bij RH is dit niet het geval, indien NIET aanwezig, om het op mijn manier te zeggen om trekken en kijken of hij overeind komt :woohoo: lijkt me erg leuk trouwens :whistle:

Er zitten wat verschillen tussen waar ik mee bezig was MCA en RH, maar ik vind het allemaal wel te overzien om eerlijk te zijn.

Bottom line ;

ik bespaar aardig op me premie, dat betekent meer varen minder werken, waarom denk je dat ik een 30ft heb genomen ;) lage lasten, minder moeten werken voor de lasten.

Ik kan de boot zelfs commercieel gebruiken, dat kan misschien wenselijk zijn van uit mijn kant, maar dat weet ik nog niet.......

Ik heb iets zekerheid dat indien er toch iets mis gaat, dat er wat op voorwaarden vs mij verzekeraar op papier staat.

Ik geen voor mijn boot geen beperking heb behalve ijs mbt vaargebied, ook geen tijdslimieten heb, wist niet dat het bestond maar dat heb ik ook weer meegepikt in mijn overal vragen overleggen "rare"snuiters die verzekeraars etc.

je steekt er best een hoop weer van op :pinch:

is dit allemaal een garantie dat er nooit wat gebeurd? :unsure: nee totaal niet.

dr gebeurt altijd wel wat, ik laat dat niet over aan onbenulligheden die waarschijnlijk van te voren voorkomen hadden kunnen worden.

krijg je met een keuring alles uitgesloten, NOOIT, er zou geen vliegtuig meer neer storten door een defect, toch gebeurt dat nog, en als er iets streng is is het die tak wel.

dus zo zie ik het ook, maar dat neemt niet weg, dat ik niet over zaken nadenk , anderen om oplossingen vraag.......

Wordt het de PERFECTE boot, nee, maar wel een bootje waar ik mee uit de voeten kan, en mij past als een fijn maat pak, omdat ik alles precies heb gemaakt zoals het VOOR MIJ werkt.

Dus al het voorgaande snap ik eigenlijk allemaal niet zo, wellicht toch een hoop verwarring, en van mijn kant onduidelijkheid.

Al gaf ik de bottle neck verzekering als antwoord op noballast zijn vraag over klasse.

lang zat of niet ???????

eerst even wat popcorn hoor ...GRAPJE :silly:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 19:05 #995513

Het zijn wel heel veel zekerheden voor je flexibiliteit en vrije leven.
1500-2500 premie voor een bootje van 10-15K :sick:
Ik zou geloof ik een eigen fondsje gaan sparen van dat premie geld.
Maar waarschijnlijker is dat ik het nog niet helemaal begrijp. Sorry.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 19:09 #995514

10-15k, serieus???
Sorry is wel terecht inderdaad.
Reageer dan gewoon niet...
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 10 nov 2018 19:21 door Account op verzoek verwijderd 13.
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 10 nov 2018 19:32 #995518

Ik zeg maar even niks :whistle:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 11 nov 2018 06:46 #995584

Jeroen-pion schreef :
Goed even, op basis van een Survey van de verzekeraar was de jaar premie bijna 2500,00 voldoe ik aan de afgesproken minimale eisen van RH dropt mijn premie met ruim 1200,00 per jaar. ik spreek hier over het volledig casco

Die 1500 euro die ik moet betalen aan RH , is peanuts :woohoo: want ik heb geen jaar te gaan, maar jaren.
Kijk, zo simpel had het antwoord kunnen zijn op de vraag die ik op de vorige pagina gesteld had. Volledig terecht dat je voor een dergelijke deal een RH pipo een dagje aan boord laat rondkijken, dat is namelijk de meerwaarde waar ik nieuwsgierig naar was. Jammer dat je eerst weer een pagina lang moest schoppen en blazen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 11 nov 2018 06:47 door Erikdejong.
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 11 nov 2018 07:56 #995593

Klik

Antwoord laatste alinea had ik al gegeven , koffie blauw aanlopen geen dekking
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 11 nov 2018 07:58 door AccountVerwijderd4.
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 11 nov 2018 09:23 #995633

Ik denk dat met je plannen de kosten bij schade niet zozeer/niet alleen de vervanging van je dobber zijn maar met name kosten van SAR.. die wil je wel graag gedekt hebben neem ik aan. 1200 verzekering is veel maar heb je dus wel je gevraagde dekking. En bij enkel schade ( mast over boord)krijg je ook nog wat uitbetaald.is ook wat waard lijkt me. Ik verwacht er iig bij mijn verzekering niet veel van.
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “Sapho” voor de funracing en nu de dehler 31 “Wende” voor het avontuur...
Discussie gesloten.

Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 11 nov 2018 09:53 #995649

Inderdaad €1200 is best veel geld

Maar €100 per maand is dan weer gewoon een postje op huisvesting kosten , dus dat valt best mee :-)

Ik heb straks geen huisvestingskosten meer zoals huur gas water licht extra internet en tv WOZ afval heffing etc etc

Deel daarvan huist uiteraard weer over naar de boot , maar de huur post per maand alleen lig ik in een best mooie marina.

Ergo mijn huis hier is duurder dan 1 jaar op SAN antonio ibiza liggen , waar water stroom, douche toilet gebouw zijn inbegrepen incl schoonmaakster, die ik thuis niet heb Hahahah

Dus het is een beetje plussen en minnen

Komt dan wel weer meer onderhoud boot voor terug , dus niet te snel rijk rekenen :unsure:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.

Re:Restauratie 40 jaar oude en allereerste Pion 09 dec 2018 19:24 #1003876

Gisteren eindelijk even gauw aan boord het extreme thermostaatje aan gesloten om als het ooit gaat vriezen de boot op ca +5 graden te houden .

Vrij simpel aan te sluiten :-) instel temperatuur is 5 graden hij zakt terug tot ca 3 graden en verwarmt dan tot ca 8 graden .

In tegenstelling tot de andere thermostaat van eberspacher regelt deze niet terug , dus rustig opstarten vol vermogen branden en dan weer Cool down.



In januari maar eens ergens netjes gaan inbouwen :-)




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.673 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl