Dank voor de lovende woorden.
De cellen waren eigenlijk bedoeld voor een klassieke overnaadse sloep die zou worden omgebouwd naar een snelvarende elektrishe aandrijving. Net nadat ik de cellen had besteld kwam er nog een sloepje bij die inmiddels is opgeknapt en staat in de verkoop
Toen kwam ik per toeval dit schip tegen en heeft een van de geïnteresseerde kopers mij gevraagd om een keuring te doen voor verkoop. De koper haakte af en ik heb toen mijn intresse geuit. Afein, het sloepje waar de cellen orgineel in moesten gaan staat nog in de opslag en de cellen zijn nu beter bestemd voor de Pierrette.
Ik heb een pallet cellen gekocht aan groothandels prijzen direct bij de producent. Ondertussen zijn er al 24 cellen verkocht aan particulieren om zo de aanschaf prijs wat te drukken.
Heb verder nog een sevcon gen4 size 6 staan die ook voor het sloepje was bestemd. Heb er serieus over nagedacht om een hybride systeem in het schip in te bouwen, vooral omdat vrijwel alle hardware zoals een aparte koppeling om de schroefas van de hydraulische keerkoppeling los te koppelen al zijn geïnstalleerd. Er heeft voorheeb een schroefas dynamo aan de schroefas gehangen om de accus op te laden. Ik heb de accu capaciteit en controller al staan. Maar focus me nu eerst op de refit zelf, dus eerst de structuur opnieuw opbouwen, kuip installeren, dek leggen interieur aanpassen en een volledige nieuwe elektrishe systeem 12v & 24 v. Als dat allemaal koek en ei is dan ga ik kijken naar het aanleggen van een hybride systeem.
Het zou ook kunnen dat ik deze 20kw aan cellen gewoon als huisbank (aan boord) installeer en ze eventueel later verander voor voortstuwing. 1 ding tegelijkertijd, we zien wel waar we over een jaar staan