Om eerlijk te zijn: pas vandaag is definitief de deksel op de accubak gegaan.
Allerlei kleine en minder kleine dingen nu afgewerkt: voor het volgende seizoen heb ik 100% vertrouwen dat het feilloos zijn ding gaat doen.
Vele uren opruimen en ordenen van gereedschap en meer.
De BMS instelling van de SOC aangepast en de waarde waarmee de BMS werkt om de stroom te bepalen aan de hand van de spanning over de shunt.
Met de FLIR nog twee moeren gespot die nog verder moesten worden aangedraaid.
Ook nog een fout in de bedrading gevonden. (ahum)
Een complete test gedaan van het systeem. Onder andere de boot van de walstroom en met de inverter een luchtontvochtiger aan om de accu leeg te trekken.
De LFP bak met langere schroeven vastgezet: tot mijn grote vreugde waren de plaatschroeven 4,8mm met 38mm lengte in RVS gewoon te koop in de ijzerhandel in Lemmer: was ik superblij mee, kon de zaak worden afgewerkt.
Toch maar ook de temperatuursensor van de Mastervolt shunt van de LFP aangesloten en op een LFP cel geplakt. (de BMS heeft zijn eigen temperatuursensor die onder de 5 graden het laden onmogelijk maakt)
Het klittenband voor de bevestiging van de D connectors van de BMS vervangen door tiewraps nadat het duidelijk was dat deze gewoon zo kunnen blijven zitten, ook bij gebruik.
De LTO zijn een klasse apart! 5A belasten versus 0A levert enkele m.v. spanningsverschil. Bij de LFP is er sprake van (maar dat moet ik nog eens echt testen) hysteresis.
Heb nog een grove analyse gemaakt of alles LTO niet een optie is.
Effect zou zijn slechts de helft van de capaciteit die ik nu heb, dus geen optie.
Gecompenseerd voor bruikbare capaciteit versus gewicht:
LFP 22KG / 250 Ah = 0,088
LTO 15KG / 80Ah = 0,187
LOOD 56 KG / 160 = 0,35