Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN?

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 18 nov 2014 16:33 #572429

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7660
Tilia schreef :
In verband met de in 2015 geplande trip naar Normandie en de Kanaaleilanden heb ik een ICC nodig. Tot nu toe heb ik slechts Marcom B gehaald. Ik moet dus nog iets anders doen; vaarbewijs of TKN. Waar heb ik meer aan?
In de tussentijd heb ik overigens al eens een Franse haven aangedaan zonder ICC (en zonder problemen).

Waarom meen je dat je een ICC (International Certificate of Competence, een internationaal vaarbewijs) nodig hebt voor Normandie en de Kanaaleilanden ?
Staat dat ergens beschreven, heb je dat als antwoord gehad van de Ambasade, van de havenmeester van een van de havens, of van horen zeggen ?
Hoe groot is je schip dat je papieren nodig zou hebben om op zee te mogen varen ?

Het volgen van een cursus, en het beschikken over de nodige kennis is zeer aan te raden,
(zeg gerust onmisbaar), eventueel een papiertje dat dat bewijst is soms ook handig,
maar voor zover mij bekend moet je op zee voor een zeiljacht kleiner dan 20 meter geen brevetten hebben.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 18 nov 2014 16:37 #572435

  • Tilia
  • Tilia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 446
Ik lees op allerlei websites o.a. ANWB dat je in Frankrijk een ICC nodig hebt, net als in Duitsland trouwens. BTW: bootje meet 34 voet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 18 nov 2014 16:39 #572440

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8681
@Tony: op zee niet maar als je de kust nadert toch echt wel, LINK
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 18 nov 2014 17:45 #572462

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15799
Het ICC kan je aanvragen als het vaarbewijs 1en 2 hebt. Die heb ik beide gehaald met zelfstudie en een oefenexamen cd. 1 was een makkie, 2 was goed te doen, maar wel lastiger dan 1.
Als het je alleen gaat om het ICC zou ik dat doen. Makkelijker, goedkoper, vaker examendata.

Nu ik aan het studeren ben op TKN merk ik dat dit een stuk moeilijker is, tenzij je goed bent met rekensommen en parate kennis. Het TKN gaat veel dieper in op zaken en vereist een grondige kennis. In mijn ogen veel waardevoller, zeker als je wat langere trips maakt naar gebieden waar zaken als stroming, navigatie en aanlopen meer vragen dan de situatie in NL.
Vandaar dat ik ondanks VB 1&2 ook TKN ga doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 18 nov 2014 21:55 #572523

VB2 geeft je het ICC coastal... TKBN lijkt me inhoudelijk de meest waardevolle.
Ik heb met zelfstudie VBI en VBII in een keer gedaan.. Was voor mij goed te doen.
TKN lijkt me ook leuk, maar na mijn tochtjes de afgelopen jaar neet mijn gevoel van urgentie wel af.. er ervaring en het steeds beter routes te kunnen plannen en te oriënteren maken dat ik mijn tijd aan andere dingen ga besteden...
(heb overigens wel een goed peil compassie aanbood en gebruik dat ook (gebruik zelfs een kaart en zet daar af en toe peilingen en koersen op uit :-) Noteer ook trouw mijn positie en de data van het boordnet...
De ipad met Isailor en AIS maakt het leven wel makkelijker.
maar om het te leren.. TKN lijkt me erg leuk (en icm VB1) heb je ook ICC.
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “Sapho” voor de funracing en nu de dehler 31 “Wende” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 18 nov 2014 22:25 #572535

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8681
En dan nog een stapje verder: Reis Routering en Planning of Kleine Zeilvaart
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Laatst bewerkt: 18 nov 2014 22:27 door La Mavare.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 26 nov 2014 12:21 #574904

  • sundance
  • sundance's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 37
Vaarbewijs? In Engeland alleen langer dan 24 meter. Dus ook de kanaaleilanden geen gezeur. En Frankrijk? Mijn huis staat bij Granville, in Normandie.(Is overigens een geweldig zeilgebied !!!)Ooit met een douanier gesproken over een Nederlands vaarbewijs, wist hij niets van. En er is daar ook nooit naar gevraagd. Ook niet bij andere zeilers Nederlandse en een Duitser die ik ken. Ik heb ook geen vaarbewijs. ONDING. Teveel verschillende meningen hierover in Europa. Verzekering en eigendomsbewijs(btw) enz. wel. Je moet dus niks wat dat betreft als pleziervaarder,gelukkig!!En je vooral niet gek maken door het gezeur van de ANWB, die hebben teveel (financiele) belangen hierbij.Gewoon bij de Engelse ambassade informeren. En let op de kleur diesel met tanken in Engeland!!
Laatst bewerkt: 26 nov 2014 12:59 door sundance. Reden: toevoeging
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 26 nov 2014 13:56 #574935

sundance schreef :
Vaarbewijs? In Engeland alleen langer dan 24 meter.

Weet je dat zeker?
Volgens de ANWB ( jaja , die hebben het niet altijd bij het rechte eind) heb je in Engeland een ICC nodig.
www.anwbwatersport.nl/vaarinfo...root-brittannie.html
Vroeger ook zonder vaarbewijs bij de ANWB te koop maar tegenwoordig niet meer verkrijgbaar. ICC maakt al sinds 2010 deel uit van het VBI en II.Zie plaatje.
In vrijwel alle EU landen heb je tegenwoordig een ICC nodig.
En dat krijg je tegenwoordig alleen nog als je een VB I of II hebt.
Ondanks dat je er in Nederland geen nodig hebt moet je voor diverse landen toch een vaarbewijs halen.
Maar ik moet toegeven dat ik in de bijna 30 jaar dat ik naar het buitenland vaar er nog nooit naar gevraagd ben.
Ad

Bijlage Vaarbewijs_2014-11-26.jpg niet gevonden

Laatst bewerkt: 26 nov 2014 13:58 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 26 nov 2014 14:10 #574941

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27711
sundance schreef :
Vaarbewijs? In Engeland alleen langer dan 24 meter. Dus ook de kanaaleilanden geen gezeur. En Frankrijk? Mijn huis staat bij Granville, in Normandie.(Is overigens een geweldig zeilgebied !!!)Ooit met een douanier gesproken over een Nederlands vaarbewijs, wist hij niets van. En er is daar ook nooit naar gevraagd. Ook niet bij andere zeilers Nederlandse en een Duitser die ik ken. Ik heb ook geen vaarbewijs. ONDING. Teveel verschillende meningen hierover in Europa. Verzekering en eigendomsbewijs(btw) enz. wel. Je moet dus niks wat dat betreft als pleziervaarder,gelukkig!!En je vooral niet gek maken door het gezeur van de ANWB, die hebben teveel (financiele) belangen hierbij.Gewoon bij de Engelse ambassade informeren. En let op de kleur diesel met tanken in Engeland!!

Tja. Misschien is het omdat ik zelf na 35 jaar varen afgelopen mei vaarbewijs 1 en 2 heb gehaald (dat je vervolgens uitgereikt krijgt als een internationaal certificaar van competentie - Coastal), maar het is een kleine moeite om het te halen en als ik me niet vergis is de trend tamelijk onomkeerbaar richting dit soort papierwinkel. De vaarbewijsplicht in Nederland komt er ook nog wel een keer, denk ik. Al was het alleen maar om te voldoen aan aan wat zo langzamerhand in Europa de norm is. In veel Europese landen geldt voor de eigen burgers namelijk een vaarbewijsplicht.

De feitelijke situatie vond ik hier

Dat verhaal is vooral gericht op Engelse watersporters. Zoals bekend komen er talloze Engelse zeilers in Franse havens. Maar hetzelfde verhaal geldt voor Nederlandse schippers, mag ik aannemen.

Het komt erop neer dat de situatie in Frankrijk feitelijk net zo is als in Duitsland. Op rivieren en kanalen is een vaarbewijs verplicht. Ook voor buitenlanders. Wie als buitenlander, met een niet in Frankrijk geregistreerde boot aan de kust blijft, hoeft geen vaarbewijs te hebben. De Fransen zelf moeten dat, voor boten langer dan 5,5 m. en meer dan 6 pk overigens wèl hebben.

Maar ja, waar ligt in Frankrijk de grens tussen binnenwater en de zee? Zonder vaarbewijs kun je in ieder geval niet via het Canal du Midi naar de Middellandse zee, zoveel is duidelijk.

En ja; de ANWB vertelt halve waarheden waar het gaat om Vaarbewijzen in Frankrijk..

Nou ja; ik heb het en ik ben er blij mee. De geldigheidsduur is onbeperkt, tegenwoordig, dus mocht de wetgeving worden aangescherpt dan ben ik er klaar voor..

--
stegman
Laatst bewerkt: 26 nov 2014 15:01 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 26 nov 2014 14:16 #574945

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27711
Yellow Boat schreef :
sundance schreef :
Vaarbewijs? In Engeland alleen langer dan 24 meter.

Weet je dat zeker?
Volgens de ANWB ( jaja , die hebben het niet altijd bij het rechte eind) heb je in Engeland een ICC nodig.
www.anwbwatersport.nl/vaarinfo...root-brittannie.html

Mja. En wat lees ik op de pagina achter die link? Verplicht vanaf 24 meter.

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 26 nov 2014 14:35 #574956

  • sundance
  • sundance's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 37
Zoals ik al eerder schreef, gewoon informeren bij de betreffende ambassade.Is echt het beste. Hierdoor wordt je ook niet op het verkeerde been gezet door instanties met eventuele belangen hierin. Voor Groot-Brittannie vanaf 24 meter. En dan ook nog een echt OFFICIEEL erkend internationaal bewijs. Vaarbewijs 2 is volgens mij nodig tot 25 meter plezierbootjes, en dan ook nog alleen op binnenwater en zeehavens.
Ook het ICP is heeft trouwens weinig juridische waarde. Is zoals de ANWB zelf zegt, officieus. (DUS NIKS OFFICIEEL) Gewoon aankoopbewijs meenemen. Misschien tijd voor Brussel om eens te buigen over een EURO-REGISTRATIE voor plezierbootjes? Maar dan moeten ze zich vooral niet laten beinvloeden door een WIELRIJDERSBOND, want dan wordt het ongetwijfeld weer duur, onduidelijk en gecompliceerd. Beter om de Engelsen, Denen, enz... hierin het voortouw te laten nemen. Gewoon rechttoe, rechtaan, en dan gaan!!
Laatst bewerkt: 26 nov 2014 14:43 door sundance. Reden: toevoeging
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 26 nov 2014 14:42 #574959

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27711
sundance schreef :
Misschien tijd voor Brussel om eens te buigen over een EURO-REGISTRATIE voor plezierbootjes? Maar dan moeten ze zich vooral niet laten beinvloeden door een WIELRIJDERSBOND, want dan wordt het ongetwijfeld weer duur, onduidelijk en gecompliceerd. Beter om de Engelsen, Denen, enz... hierin het voortouw te laten nemen. Gewoon rechttoe, rechtaan, en dan gaan!!

Eerst een hoop gefoeter over vaarbewijzen en nu dit.
Daar maak je jezelf bij de ZF-populatie niet populair mee, Sundance. Registratie betekent binnen de kortste keren ook vaarbelasting, natuurlijk. Waar ik overigens zèlf vóór ben, maar dit terzijde..

'Brussel' en rechttoe, rechtaan is trouwens ook een combinatie die niet vanzelf spreekt, maar ik ben blij eindelijk eens een echte Europeaan te treffen, dus mij hoor je er verder niet over..

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 26 nov 2014 15:10 #574968

  • sundance
  • sundance's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 37
Lodewijk ik ben het eens met jou bezorgdheid wat Brussel betreft. Maar de huidige bureaucratische regels in Europa voor de pleziervaart is volgens mij voor sommige mensen (zoals ik) een belemmering om eens wat verder weg te varen. Ik denk dat alleen Brussel dit kan veranderen en vooral ook stimuleren. De watersport zal toch een impuls nodig hebben met de toekomstige vergrijzing. Europa heeft veel mooie vaargebieden. Via kustvaart is heel veel bereikbaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 26 nov 2014 15:29 #574972

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3996
Ik ben totaal anti registratie en anti belasting maar ben het wel eens dat er een Europees systeem moet komen v.w.b. de vaarbewijzen en de geldigheid daarvan. Ik zie de link tussen het behalen van je vaarbewijs en het hebben van een boot niet helemaal. :ohmy: :ohmy:
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Laatst bewerkt: 26 nov 2014 15:29 door svalk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 27 nov 2014 07:54 #575149

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12220
Afgesplitst uit 'Cursus TKN' en ook wat off topic reacties verwijderd.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 27 nov 2014 09:19 #575167

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2187
lodewijk stegman schreef :
Nou ja; ik heb het en ik ben er blij mee. De geldigheidsduur is onbeperkt, tegenwoordig, dus mocht de wetgeving worden aangescherpt dan ben ik er klaar voor.

Laat me niet lachen.
Ik heb zelf een “Stuurbrevet “ geldig tot 18 meter, onbeperkt geldig.
Heb ook een cursus kustnavigatie gedaan.

Dat onbeperkt geldige stuurbrevet is in 1993 uitgegeven, toen net nieuw.

Inruilen tegen een icc niet mogelijk omdat ik nationaliteit gewijzigd heb.

Conclusie : Alles is onbeperkt geldig tot er iets nieuws komt. Dan kun je weer op de dure klasbankjes gaan zitten.


Hen3: quote aangepast..
Laatst bewerkt: 28 nov 2014 14:38 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 27 nov 2014 10:32 #575184

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27711
OldBawley schreef :
Laat me niet lachen.
Ik heb zelf een “Stuurbrevet “ geldig tot 18 meter, onbeperkt geldig.
Heb ook een cursus kustnavigatie gedaan.

Dat onbeperkt geldige stuurbrevet is in 1993 uitgegeven, toen net nieuw.

Inruilen tegen een icc niet mogelijk omdat ik nationaliteit gewijzigd heb.

Conclusie : Alles is onbeperkt geldig tot er iets nieuws komt. Dan kun je weer op de dure klasbankjes gaan zitten.

Ach. Wat je beschrijft is ook wel weer een bijzondere situatie, natuurlijk.
Ik heb mijn nationaliteit niet gewijzigd en ik ben het ook niet van plan.
Wat een stuurbrevet is weet ik niet. Als dat nog steeds geldig is, wat is dan precies je probleem? Dat het stuurbrevet niet meer erkend is?

Met "onbeperkt geldig" bedoelde ik dat voorheen het ICC niet onbeperkt geldig was. Wie 70 werd moest zich medisch laten keuren om het te kunnen verlengen. Die regel is afgeschaft. Verder is de regeling rond het ICC een internationaal verhaal, dus veranderen of aanpassen van de regeling heeft wel wat voeten in de aarde.

We gaan het zien.
Mag ik desondanks wel gewoon blij zijn dat ik het heb?

--
stegman
Laatst bewerkt: 27 nov 2014 10:37 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 27 nov 2014 11:25 #575199

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2187
Het stuurbrevet is vergelijkbaar met het Nederlandse vaarbewijs II.
Het is nog steeds geldig ( Gezien het “Onbeperkt geldige “ ) maar ik kan me voorstellen dat als de plastic ICC kaartjes eenmaal ingeburgerd zijn vele Petten als daar zijn Coast guard, douane, havenpolitie, ambtenaars en artsen in inklaar-bureau´s enzovoorts mijn papieren vaarbewijs niet zullen herkennen en moeilijk doen.
Ik heb het hier niet over Nederland maar landen als Griekenland, Italië en Turkije waar iedereen met een pet denkt dat hij God is. Bij het minste “Probleem “ is bij die lui enkel smeergeld goed om met rust gelaten te worden.
Voorbeeld : In een Italiaanse haven moest ik mijn scheepspapieren ( o.a. de vlaggebrief ) afgeven, die werden dan “ bewaard ” tot ik bij afvaart het havengeld betaalde.
Volgende morgen andere pief in kantoortje, die kon mijn papieren niet uit de kluis halen. Afvaren kon ik vergeten, het goed weer venster verdween, ik moest een week extra peperdure marina betalen.
Vanaf dan gaf ik nooit meer de originele scheepspapieren af maar kopie´s.
Kreeg ik in Cesme Turkije enorme heibel omdat ik een witte vlaggebrief toonde en de kerel wist alhoewel hij de vlaggebrief niet kon lezen dat het een blauwe vlaggebrief moet zijn.
Het blauw kleuren met de vent zijn blauwe viltstift voldeed niet, een bijgeroepen gendarma officier maakte me dan duidelijk dat ik in de stad een blauwe fotokopie moest laten maken.
Je houd zulke onzin niet voor mogelijk maar ik heb sterkere verhalen.
Overigens ken ik iemand die bij een in Turkije gerunde “Vaarschool “ gewoon een ICC gekocht heeft.

Wat papieren betreft, ik bezit ook een Belgisch radio- telefonist getuigschrift. Ook onbeperkt geldig.
Onlangs kreeg ik via nog in België op m´n oude adres wonende familie te horen dat ik een brief had ontvangen om het getuigschrift opnieuw te gaan halen. Uiteraard met de nodige kosten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 27 nov 2014 11:59 #575215

  • wiack
  • wiack's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 159
Mijn ICC is deze zomer in de haven van Iles de Frioul (Marseille) gecontroleerd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 27 nov 2014 12:42 #575222

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27711
wiack schreef :
Mijn ICC is deze zomer in de haven van Iles de Frioul (Marseille) gecontroleerd

Wat nu interessant is: voer je op een in Frankrijk geregistreerde boot?

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 27 nov 2014 13:03 #575225

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10716
OldBawley schreef :
Wat papieren betreft, ik bezit ook een Belgisch radio- telefonist getuigschrift. Ook onbeperkt geldig.
Onlangs kreeg ik via nog in België op m´n oude adres wonende familie te horen dat ik een brief had ontvangen om het getuigschrift opnieuw te gaan halen. Uiteraard met de nodige kosten.

Ook dat is in Nederland anders. Een getuigschrift radiotelefonie beperkt (zenden tot 50 W vermogen)in Nederland is eigenlijk veranderd in Marcom. In de overgangstijd kon je met het behalen van de Marcom B module, Marcom A krijgen. Daarna niet meer. Nu zijn er alleen maar de Marcom A, B en basis.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 27 nov 2014 13:05 #575226

  • sundance
  • sundance's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 37
In heel Frankrijk is deze zomer een grote controle gehouden wat betreft permis en licence, met name alleen voor franse (plezier) bootjes.
Dit was een gecombineerde actie van gendarmerie en douane.
Laatst bewerkt: 27 nov 2014 13:06 door sundance.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 27 nov 2014 15:18 #575248

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2187
De quote had ik uit Mr Stegmans post nr 574941 gelicht.
Ik gun Mr Stegman zijn blij zijn wel, ik was ook blij toen ik de papiertjes kreeg. Nu ben ik teleurgesteld want kom ik ooit terug en wil het Franse kanalensysteem in, dan krijg ik zeker te maken met een sluiswachter die een plastic kaartje wil.

Nog een opmerking : In de vele jaren dat we varen heb ik een paar keer een ongeval gehad.
Een keer lag ik aan een stadskade afgemeerd, komt een gehuurde kanaalboot zomaar in de flank gevaren. Flinke schade maar de klojo vaart gewoon door. Heb de boot twee bruggen verder kunnen stoppen waarna de Amerikaanse huurder doodleuk vertelde dat de verhuurfirma gezegd had bij kleine aanvaringen gewoon door te varen. De man had geen vaarbewijs, is ook niet nodig alhoewel veel van die kanaal huisboten 15 + meter zijn.
Dan nog twee aanvaringen door vissers terwijl wij geankerd lagen. Reglementaire ankerverlichting plus twee led spots op boegspriet en huizengrote Zeeuwse vlag aan de druil.
De Turkse vissers waren niet verzekerd, één had niet eens twee gelijke schoenen, vanzelfsprekend geen vaarbewijs.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 27 nov 2014 23:32 #575378

  • wiack
  • wiack's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 159
Wat nu interessant is: voer je op een in Frankrijk geregistreerde boot?

Boot is geregistreerd in België, Nederlandse thuishaven.
Maar ... dat heeft toch niets met het ICC te zien ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICC nodig. Vaarbewijs of TKN? 28 nov 2014 08:48 #575410

  • sundance
  • sundance's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 37
wiack schreef :
Wat nu interessant is: voer je op een in Frankrijk geregistreerde boot?

Boot is geregistreerd in België, Nederlandse thuishaven.
Maar ... dat heeft toch niets met het ICC te zien ?

Is toch interessant, omdat naar mijn ervaring (14 jaar)in Frankrijk niet specifiek wordt gevraagt naar een ICC
in een zeehaven. Alleen eigendomsbewijs en identificatie. Of zat het ICC toevallig bij alle scheepspapieren?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl