Zo, alles is achter de rug. Even feedback over onze bevindingen...
Schellingwouderbrug duurde toch een uurtje. Net toen we er aan kwamen kregen ze af te rekenen met een storing. Gelukkig konden we nog tijdig door de brug om dan met een rotvaart over het Ij richting houthaven te varen. Netjes op tijd om ons te melden voor het konvooi.
Volgende verrassing was dat dit een half uur vroeger dan gepland vertrok. Ook weer geluk dat er toch één van de bemanningen wakker was, want onze wekker stond pas op 1u45 geprogrammeerd...
De nachtelijke tocht was fris maar zonder wind zodat een en ander (met aangepaste kledij en de nodige warme drankjes) goed te verdragen was.
Volgende verrassing: werken aan de Hefbrug Gouwsluis, 45minuten wachten, daar gaat onze voorsprong op de planning zodat het weer snelheid maken wordt om de spoorwegbrug in Gouda te halen.
Dan gaat net voor ons de hefbrug Waddinxveen terug naar beneden. Even het verkeer wegwerken en dan zijn wij aan de beurt... Weer krijgt een brug af te rekenen met storing, dus weer een uurtje wachten. Gevolg: net te laat voor de spoorwegbrug in Gouda en twee uurtjes wachten. Geduld is een mooie deugd...
Zoals aangeraden in Gouda aan de singel aangemeerd. Mooie locatie, erg vriendelijke ontvangst. Alleen moeten wij nog leren om op dergelijke mooie locaties niet enkel de oever in 't oog te houden, maar ook de overhangende bomen. Op enkele takken zullen deze zomer behoorlijk minder blaadjes staan.
De volgende dagen verliepen vlot. De wachttijd voor de verkeersbrug Alblasserdam doorgebracht door voor Oceanco naar de nieuwe 'bootjes' en 'mastjes' te kijken. Na nog een tussenstop in Willemstad ligt de boot nu in Wemeldinge. Daar bleek dan de voorziene ligplaats dubbel geboekt te zijn. Probleempje dat nog opgelost moet worden.
Al met al een mooie maar vermoeiende tocht. Jammer van al die 'gestoorde' bruggen... Onderhoud is duidelijk nodig. Zou er dan toch teveel bespaard worden?