Hurleyzeiler schreef :
Een reddingvlot staat nog op ons verlanglijstje. Het idee om de sleutels te verbinden aan de sleutel van de hoofdschakelaar van de motor is een goede, zo zouden wij het ook doen.
Bij ons aan boord zou het gaan behoren tot de 'boorddiscipline' in de routine van luiken, buitenboordafsluiters, hoofdschakelaars, walstroom enz.
Lijkt me een bruikbare methode. Maar de lijst wordt zo weer klusje langer, en ik erger me er soms al aan wat ik allemaal moet voor ik weg kan varen. ( En dan is de lijst nog erg kort. ?)
Ik ben al gauw een kwartier in de weer voor ik kan losgooien.
(luiken dicht, zeevastheid binnen, Lierhendels, motorsleutel, autopilot, verrekijker, kaart, afdekkapjes, zeilhoezen, elektriciteit, navigatiecomputer opstarten en dan pas lijnen los.)
Ik zou er voor kiezen om, indien mogelijk, te gaan voor maar 1 slot, of 2 sloten maar dan met dezelfde sleutel, en helemaal ideaal zou zijn dat dit dezelfde sleutel is als het toegangsluik)